Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Virtuelna realnost je već ovde i tako će i ostati!

    Snaga VR je u tome da uključuje ljude na načine koje nikada do sad nismo videli. Ljudi pamte ovu vrstu iskustva i zato što su uključeni razumeju ga. Upravo zato vidim veliki potencijal za oglašavanje u VR, kaže Simon Gosling, kreativni jevanđelista u Happi Finish, londonskoj firmi kreativnh usluga koja nudi one-stop-shop 360 VR uslugu. Kao Creative Evangelist posvećen je zagovaranju virtuelne realnosti  (VR), pomažući da ljudi (i klijenti) prepoznaju moć koju  virtuelna stvarnost ima u pripovedanju. U novembru dolazi na konferenciju medijskih  trendova Sempl u Portorožu, u Sloveniji, gde će kroz sjajne primere pokazati kako brendovi koriste VR da se povežu sa svojim javnostima.

    Naziv vašeg posla je kreativni jevanđelista. Kakvo jevanđelje propovedate?

    Pre oko tri godine, mladi 19-godišnjak po imenu Palmer Lucky, pokrenuo je posao u garaži svojih roditelja u Kaliforniji. Njegov san je bio da se stvori najbolji audiovizuelni aparat za virtuelnu stvarnost koja će pružiti do sada neviđeno iskustvo. Napravio je Oculus Rift, aparat koji prati pokrete vaše glave i prikazuje slike visoke definicije. Odjednom, prvi put, virtuelna realnost je mogla da vas odvede na mesta gde nikada pre toga niste bili. Palmer Luckey je sada veoma poznat, jer je prodao svoj posao Facebooku za $2 milijarde, a imao  je samo 22 godine! On sada želi da bude siguran da ljudi shvataju VR ozbiljno.

    Palmer Luckey ima mnogo pratilaca na Twitteru, koji, kao i ja, edukuju publiku o neverovatnoj moći VR i obraća im se kao jevanđelista VR. Dakle, nisam jedini Kreativni Evangelista, zapravo to je naziv radnog mesta u Silikonskoj dolini, koji nose ljudi koji prepoznaju potencijal VR. S jedne strane, dolazim na  Sempl u nadi da ćemo razviti  nove poslovne veze, ali sa druge strane ja ću biti tu da publici objasnim kako VR može da promeni način na koji se priče šire i utiče na povećanje prodaje.

    Tvrdite da će virtuelna realnost transformisati reklamnu industriju, kao što je pronalazak televizije uradio u eri Mad Men. Zašto mislite da će VR imati takav uticaj na oglašavanje?

    Što se tiče VR uticaja na oglašavanje, VR je tu da ostane; ova tehnologija će se dogoditi. Jedna od stvari koje volim u vezi sa Mad Men, bila je kako su u prvoj sezoni heroji agencije bili kreativci koji su pravili radio reklame i plakate, dok su u drugoj i trećoj sezoni to bili ljudi koji su stvorili TV reklame.

    Današnji vodeći kreativci su oni koji čine integrisani digitalni sadržaj, a virtuelna stvarnost biće važan deo toga. VR projekat Njujork Tajmsa pod nazivom »Reseljeni« osvojio je skoro Grand Pri u Kanu (case study možete pogedati putem LINKA ). The New York Times je poklonio 1,5 milion Google kartonskih naočara svojim pretplatnicima, novembra prošle godine, i još 300.000 nedavno najaktivnijim korisnicima VR. Google cardboard sujednostavane, jeftine kartonske naočare, sa dva plastična sočiva, koje postaju VR naočare kada jednostavno ubacite svoj pametni telefon unutra.

    Pre 2.100 godina Konfučije je rekao: „Reci mi i ja ću zaboraviti. Pokaži mi i možda se setim. Uključi me i ja ću razumeti.“ Snaga VR je da uključuje ljude na način koji nikada nismo videli ranije. Oni će zapamtiti ovo iskustvo i zato što su uključeni razumeće ga. Iz tog razloga vidim veliki potencijal za oglašavanje u VR .

    VR u oglašavanju je – bar za sada – nešto sa čime brendovi tek počinju da eksperimentišu i možemo samo zamisliti sve mogućnosti koje ova tehnologija pruža. Možete li nam dati neke primere uspešnih VR kampanja?

    Sve više se ulaže u kreiranje iskustva VR i brendovi prepoznaju da 360 VR funkcioniše i donosi veliki ROI. U saradnji sa kreativnim agencijom Space out iz Londona, Happi Finish nedavno je stvorio VR vodič jedne destilerije za Glenfiddich viski.

    Film je sjajan; korisnici bili odvedeni na putovanje koje počinje uzdizanjem iznad škotskog sela. Odatle ih vodimo u destileriju, gde otkrivaju priču o tome kako se viski destiluje i sazreva u buradima. Materijal je snimljen u seoskom okruženju i 360 Green Screen studiju. Korišćena je vrhunska tehnika i produkcija, pa film ima sve vrednosti karakteristične za TV reklame, osim što se radi u 360. Glenfiddich kroz VR iskustvo nudi učesnicima niz degustacija u vodećim barovima i kroz putovanje po maloprodajnim mestima širom sveta, kao što su slobodne carinske prodavnice na aerodromima. To je iskustvo zaista je divno, odlična priča,  koju ću pokazati i publici na Semplu .

    U novembru dolazite na SEMPL konferenciju u Sloveniji. Šta ćete poručiti publici tom prilikom?

    Na kraju dana sve ove stvari o kojima sam govorio su samo alat. Ne bi trebalo da ih upotrebljavate samo radi reda, već onda kada vam omogućavaju da unapredite način na koji delite svoje priče sa korisnicima. Kreiranje priča je uvek na prvom mestu, a alat kojim ćete se poslužiti na drugom.

     

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE