Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    10 lekcija koje treba da usavršite kada kreirate sadržaj za vaš biznis

    Stvarno želite da pokrenete kupce na akciju? Bez ovoga teško da ćete moći na netu

    Piše: Aleksandra Petrovski, kreatorka sadržaja i predavač na Web Content Crerator kursu

    Zaboravite na literarne izlive. Neka tekst koji pišete bude jednostavan i jasan ako želite da izazovete pažnju svoje ciljne publike da se povežete i da ih inspirišete na akciju – da kupuju vaš proizvod i(li) dele vaš sadržaj.

    Bilo da ste uključeni u kreiranje sadržaja i produkciju materijala za sajt, blogove, i-mejlove ili društvene mreže pojedini saveti su univerzalni.

    Narednih 10 pravila su bukvalno azbuka efektnog kopirajtinga i bi za vas bilo najbolje da ih savladate, pre nego što se upustite u dalje kreiranje sadržaja za vaš biznis. Upravo zato ove lekcije, samo mnogo detaljnije, čine prvi modul na kursu Web Content Creator.

    1. Znajte kome se obraćate

    Poznavanje publike je temelj svake marketinške aktivnosti i kada je znate dobro, možete graditi na čvrstim temeljima. Obraćanje svima jednostavno nije dobro.

    Napravite detaljne profile, koji prevazilaze osnovne demografske podatke, i definišite šta vasa ciljana publika voli, a šta ne, šta je pokreće, čega se plaši…

    1. Odgovorite na najvažnije pitanje

    „Šta tu ima za mene?“ je najvažnije pitanje koje će potencijalni kupac postaviti i vaš sadržaj treba da mu da mu ponudi odgovor.

    Kada napišete bilo kakav tekst stavite šešir svog korisnika i zapitajte se:

    Pa šta?!

    Zašto treba da me je briga za ovo?

    Kakvu će to razliku napraviti u mom životu?

    Ako niste odgovorili na ova pitanja, nastavite da tražite način da mu objasnite koja je stvarna korist koju nudite svojim proizvodom ili uslugom.

    1. Da li pišete za mene? Ili za sebe?

    Sigurno želite da vaši korisnici osete povezanost sa vama. Treba da ih angažujete tako što ćete ih učiniti delom priče koju pričate. Umesto da pričate o tome šta radite (sa previse upotrebe “mi” ili “ja”), naglasite šta oni dobijaju (sa mnogo više “vi” ili “ti”).

    1. Pronađite vaš jedinstveni glas

    Glas vašeg brenda određuje ton i ličnost koju koristite u društvenim medijima, mejlovima, brošurama, na sajtu… svuda!

    Kada već investirate u imidž svog (ili onog za čije potrebe pišete) brenda, onda morate da osigurate da taj glas bude konzistentan. U tome ćete najlakše i najvernije uspeti ukoliko kreirate profil brenda kao da je osoba ili još bolje – superheroj koji spašava svet. Vi već promislite od čega tačno.

    1. Stvorite potrebu

    Iako se naš svet menja brzim tempom, naše emocije i primarne potrebe su skoro pa nepromenjive. Pišite o svom biznisu tako da pokrenete kupca na odluku. Pogodite li pravu žicu izgradićete odnos poverenja sa njim i tada više nije presudna cena proizvoda.

    Istina je da pakovanje ili cena mogu da načine razliku, ali istinski motivatori koji stoje iza naših odluka su: osećaj moći, bezbednost, (moralna) čistota, erotika, društveno prihvatanje, individualnost, status, nagrada, dominiranje nad svojim okruženjem, magičnost / misterioznost…

    1. Poziv na akciju = Akcija

    Magija kojom će vaši klijenti uraditi upravo ono što vi želite je… da im kažete šta tačno želite da rade! Možete reći svojoj publici sve što treba da zna, no ako u vašem obraćanju jasno ne kažete šta tačno želite da urade, verovatno je da oni i neće uraditi.

    Neka vaš poziv na akciju bude jednostavan i lako uočljiv.

    Koristite glagole.

    Povežite svoj poziv na akciju sa dobiti za korisnika.

    1. “Upecajte” ih naslovom

    Verujem da već znate ovu statistiku: u proseku, 8 od 10 ljudi će pročitati vaš naslov, ali samo 2 od 10 osoba će pročitati ostatak teksta.

    Naslov je praktično oglas za bilo koji sadržaj, posebno onaj kreiran u marketinške svrhe, i umnogome određuje njegovu sudbinu, odnosno da li će biti pročitan ili ignorisan. Zato, nemojte da vam se čini kao preterivanje savet da napišete 12 do 15 naslova za jedan tekst.

    A kako da odaberete onaj pravi? Pokušajte tako što ćete svaki oceniti na skali od 1 do 4 postavljajući sebi sledeća pitanja:

    • Da li je jedinstven? Jedinstvenost je od ključnog značaja jer ako čitaoci vide slične sadržaje (bilo da je u pitanju stil ili vrednost koju dobijaju) na drugim mestima, neće mnogo pažnje obratiti baš na vaš sadržaj.
    • Da li je ultra-specifičan? Nejasne tvrdnje su bezvredne.
    • Da li je korisno? Izgradite poverenje tako što ćete biti od pomoći.
    • Da li je hitno? Ubacite neku hitnost u određeni vremenski okvir.

    Dobar naslov trebalo bi da bude visoko ocenjen u 3 od 4 kategorije. Ako to nije slučaj, nastavite da tragate za najboljom kombinacijom formule 4U (engl. urgent, unique, useful, ultra-specific).

    1. “Pročistite” tekst

    Želite li da vaš tekst bude efektivan onda treba da budete sigurni da je razumljiv.

    Lako je to reći, ali kako se postiže?

    Ukratko: nemojte previse da pametujete. Zamenite duge rečenice kraćim i komplikovane reči jednostavnijim. Bez brige, to neće načiniti vašu poruku tupavom, već će olakšati čitanje.

    Za maksimalno razumevanje, posebno u doba sve kraće pažnje, zamislite da se obraćate mlađem srednjoškolcu, slabo vrlodobrog uspeha. Zapamtite: što duže izgovarate rečenice i što duže reči koristite, teže je razumeti vaše pisanje.

    1. Zaboravite žargon!

    Da, terminologija specifična za industriju može da komunicira prilično složene ideje u samo nekoliko reči, ali istovremeno može da učini vašu poruku težom za razumevanje i odbije potencijalne klijente pre nego što ste imali priliku da im do kraja ispričate svoju priču.

    Ako ste, ipak, primorani da koristite termine specifične za proizvod ili industriju koje se ne mogu zameniti ili pojednostaviti – objasnite ih svojoj publici.

    1. Neka vas svako razume

    Osim ako ne želite da zvučite kao da držite predavanje pred akadamskom zajednicom, izbegavajte da budete previše formalni u pisanju i komunicirate onako kako nikada ne biste u svakodnevnom obraćanju. To ne znači da treba da unesete ulični sleng u svoje pisanje, ali definitivno je razgovorni kopirajting lakši i zanimljiviji za čitanje.

    Ako ne možete tek tako da se odreknete formalnog tona dok pišete, zamislite da razgovarate sa nekim naspram vas i već posle nekoliko puta uočićete koliko je to mnogo jasniji, jezgrovitiji i zanimljiviji pristup.

    A sada iskreno recite, kada podvučete crtu: koliko ovih pravila se zaista držite i šta možete da unapredite? Ako je odgovor “treba da unapredim 5 ili više” onda se nadam da se vidimo 20. februara na kursu Web Content Creator da zajedno napravimo iskorak ka efikasnijoj komunikaciji sa vašim kupcima.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE