13 načina da lakše zaspite i imate bolji san

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    13 načina da lakše zaspite i imate bolji san

    San je izuzetno bitan deo našeg života. U zavisnosti od toga kakav nam je san bićemo više ili manje produktivni u toku dana. Naše raspoloženje, odnos sa drugima, sreća i uspeh zaista ponekad mogu zavisiti od toga da li smo se dobro naspavali. Uz urban život koji živimo mnogi imaju problema da utonu u san, a ukoliko ste jedan od njih ovo je pravi tekst za vas.

    Sat za gašenje

    Naučnici su istakli da, naročito ukoliko imate problema sa snom, treba veoma da vodite o tom poslednjem satu pre nego što zaspite. Provedite 20 minuta završavajući stvari za sutrašnji dan, 20 minuta na higijenu i 20 minuta na relaksaciju i meditaciju. Ovo će vam pomoći da se fokusirate i zaspite čim vam glava dotakne jastuk.

    Hrana koja vas uspavljuje

    Određena hrana nam može pomoći da zaspimo bolje, pokazuju rezultati istraživanja. Naročito hrana koja je bogata magnezijumom koja utiče na opuštanje mišića ili vlakna koja podižu nivo šećera u krvi koji utiče na nivo insulina u organizmu koji će nam pomoći da uđemo u carstvo snova. Banana, kikiriki puter i tost su savršena noćna užina.

    Mudro dremajte

    Sajt MSN veoma preporučuje popodnevnu dremku ali treba sa njom biti oprezan jer može da ugrozi naše spavanje noću. Kako ne biste imali insomnije ili problema da zaspite izazvane dremkama savetuje se da dnevno ne odmarate duže od 45 minuta i da nakon 16 časova naročito ne produžavate svoj odmor. Na ovaj način postićićete normalan pritisak tokom dana što će uticati na vaš bolji san.

    Pretvorite brigu u konstruktivna razmišljanja

    Konstruktivna briga zvuči ako oksimoron ali je medicinski priznat način da očistite svoje misli. Provedite deset minuta svake noći pišući svoje misli, makar u pitanju bile najveće banalnosti kao što je razmišljanje o tome koliko su glupi mejlovi koje razmenjujete sa komšijom. Na taj način deo misli ćete ostaviti na papiru, a vaš um će biti rasterećeniji i lakše ćete ući u san.

    Zaboravite kafu posle dva sata

    Koliko god da vam se ćini da bez kafe nećete moći da pregurate dan, veoma je važno da znate da su naučnici rekli da kafa i šest sati pre spavanja može da vam u potpunosti poremeti san. Nakon podnevna pokušajte da kafu zamenite čajem, na primer crnim koji i dalje ima manje kofeina, ili pijte toplu vodu sa limunom, ukoliko je navika jača od vas.

    Bez alkohola tri sata pre kreveta

    Iako ste mislili drugačije, nažalost ovako je. Pivo uz seriju ili vino uz kasnu večeru, zaista vam može ugroziti san. Studije su pokazale da previše alkohola pre sna čini da ne upadate u najdublju, REM, fazu sna već da celu noć provodite u lakim fazama sna.

    Sinhronizujte alarm sa prirodnim svetlom

    Ukoliko na prirodan način započnete dan, mnogo lakše možete zaspati. Naš prirodni budilnik u telu registruje svetlo koje je znak da treba da se probudimo, dok je mrak znak da je vreme za spavanje. Dakle, kada ne dobijamo dovoljno svetlosti u toku dana naš organizam se može zbuniti kada dođemo kući sa posla i upalimo sva svetla.

    Zamišljajte svoje srećno mesto

    Jedna od najboljih tehnika za uspavljivanje jeste vizualizacija. ’Idite’ na svoje mesto pre spavanja bilo da je reč o tropskoj plaži ili stolici za ljuljanje pored kamina. Takođe možete da zamišljate postizanje nekog vama važnog uspeha.

    beach-tropic

    Neka vaša spavaća soba ima jedinstven miris

    Pronalaženje savršenog mirisa za vas je vredno truda naročito ukoliko znate kako divan san može biti uz sveće i eterična ulja. Dobro je poznato dejstvo mirisa lavande ali nemojte zapostavljati ni vanilu, valerijan i jasmin. Kako vaša soba ne bi bila preplavljena jakim mirisima savetuje se da u raspršivać pomešate ulje i vodu i prsnete na jastuk pre spavanja.

    Isprobajte progresivnu relaksaciju mišića

    Ovo je proces u dva koraka koji preporučuju eksperti. 1. Sistematično zatežite grupe mišića na vašem telu. Najbolje bi bilo krenuti od stopala do glave. 2. Popustite napetost i obratite pažnju na to kako se vaši mišići osećaju. Na kraju bi trebalo da se osećate opuštenije i manje anksiozno.

    Dobra, opuštajuća knjiga

    Ovo ste verovatno i sami iskusili. Retko vas šta može bolje uspavati od knjige. Obratite pažnju na temu jer je reč o knjizi za predspavanje i nestanite u njenim pričama koje će vas povesti u snove.

    Ostavite telefon u kuhinji

    Poznato je da plavo svetlo koje emituju naši uređaji pospešuje lučenje melatonina, hormona koji kontroliše naš ciklus spavanja i budnog stanja. Ukoliko zaista ne možete da izdržite da je tako daleko, isključite ton i vibraciju i ne proveravajte tu poslednju poruku pred spavanje, koja može biti presudna za nesanicu.

    Pazite na misli

    Da li nekada uhvatite sebe kako razmišljate o nekom nebitnom događaju od pre tri godine? Morate otpuštati te toksične misli jer ćete o njima stalno razmišljati. Kada jednom upadnete u vrtlog loših misli ili previše razmišljanja o pojedinim temama teško je iz njega izaći, a tada možete da se pozdravite sa svojim snom.

    [preporucene_vesti ids=”113351, 113740″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: pixabay

    Piše: D.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE