Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najvažnija pravila elektronske poslovne komunikacije

    Pravila pisanja elektronske pošte su jednostavna, uvodno obraćanje primaocu poruke, kratak i sažet sadržaj te pozdrav na kraju i provera pre slanja da li je e-mail dobro adresiran.


    Čak 107 milijardi e-mailova poslato je u 2010. godini, pokazale su internet statistike. Iako je slanje mejlova u poslovnoj komunikaciji rutina, često se potkradaju greške koje mogu narušiti poslovni ugled, opominju stručnjaci za karijere. Posebnu pažnju treba obratiti na pravopisne i gramatičke greške, pa je najbolje nekoliko puta proveriti napisano. Velika greška je i obraćanje primaocu u drugom licu jer ostavlja utisak neprofesionalnosti.

    Zloupotrebu “subjecta” da biste napisali “hitno” preskočite, kao i upotrebu velikih slova, savetuju stručnjaci za ljudske resurse. Pisanje žargonom je strogo zabranjeno, kao i infantilno dodavanje „smajlića“.

    Jedna od najčešćih grešaka je odabrati opciju “replay to all” umesto samo “replay” jer se tako povratna poruka šalje i svima koji su na distribucijskoj listi. Katastrofalna greška je i slati poverljive informacije poput finansijskih izvještaja ili tajnih šifri elektronskom poštom jer one mogu biti hakovane – što je prečica za otkaz. Takvi podaci prenose se lično ili na sastanku, savetuju stručnjaci. 

    Ako ste pošiljalac poruke, osnovno pravilo poslovnoga komunciranja putem e-maila je napisati naslov (“subject”) koji daje osnovnu informaciju o sadržaju i važnosti poruke, što je i njegova osnovna svrha.

    Pravila pisanja e-maila vrlo su jednostavna, uvodno obraćanje primaocu poruke, kratak i sažet sadržaj te pozdrav na kraju. U brzini e-pošta često završi na pogrešnoj adresi zato prie slanja proverite jeste li upisali tačnu elektronsku adresu primaoca.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE