(FOTO) Gadafi dizajnirao "najsigurniji automobil na svetu"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    (FOTO) Gadafi dizajnirao “najsigurniji automobil na svetu”

    Pukovnik Gadafi, kao što je poznato, oduvek je gajio svoj, originalni i ekscentrični stil. Spavao je u beduinskom šatoru gde god je išao, nosio je provokativnu odeću, a o njegovoj bezbednosti brinula je garda sastavljena isključivo od žena. Malo je poznato da je pokojni libijski lider krajem prošlog vieka dizajnirao automobil u stilu Džejmsa  Bonda, za koji su tada u Libiji tvrdili da je najbezbedniji na svetu.
     
     
    Automobil je predstavljen 1999. godine, na proslavi tridesete godišnjice vojnog puča kojim je Gadafi došao na vlast, a o svemu su izvestili svjetski mediji, među kojima i BBC.
     
    “Vođa je potrošio mnogo svog dragocenog vremena domišljajući efektna rešenja. Ovo je nasigurnije auto na svetu”, rekao je tada Dukhali Al-Meghareff, šef kompanije koja je stvorila automobil.
     

     
    Saroukh el-Jamahiriya (libijska raketa, raketa džamahirije), kako piše arapski portal emirates24/7.com,  dizajniran je kao limuzina koja može da primi pet putnika, sa aerodinamičnim linijama konvencionalnih modela, kao i sa prednjim i zadnjim delom u obliku rakete.
     
    Untrašnjost ovog automobila je bila opremljena sa dosta vazdušnih jastuka, elektronskim odbrambenim sistemom i posebnom zaštitom pri čeonom sudaru.

    Primećujemo i sličnost instrument table sa unutrašnjošću Renaulta Lagune druge generacije, koja davne 1999. godine, nije bila ni u najavi.
     

     
    Čini se da je bivši libijski lider, ipak saradnju sa francuskim državnim kompanijama, na kraju, platio jako skupo. 
     
    Svi bezbednosni dodaci su postavljeni prema Gadafijevim zamislima, a ime, iako provokativno, je trebalo da naglasi da “za razliku od raketa koje drugi proizvode da bi ubijali, libijska treba zaštiti ljudski život”.
     
    Poslednja prototip verzija “rakete” predstavljena je 2009., o čemu je pisao i britanski Telegraf.  Imala je 3.0-litarski V6 benzinski motor, a glavna karakteristika je bila činjenica da je mogla da pređe oko 200 km sa probušenom gumom.
     

     Izgradnja fabrike koja bi proizvodila “raketu džamahirije” počela je u oktobru 2009. godine u Tripoliju, no ne sumnjamo da u svetlu najnovijih događaja, od celog projekta neće biti ništa.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE