Prehrambene kompanije ugovorile izvoz na sajmu u Kelnu
Posle učešća na sajmu „Anuga 2011“ u Kelnu, 13 srpskih prehrambenih kompanija objavilo je da su realizovale prodaju u vrednosti od dva miliona dolara, a da se za izvoz robe u vrednosti od 3,2 miliona dolara još vode pregovori, saopštila je danas Američka agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Voće i proizvodi od voća uglavnom se plasiraju na tržište EU, dok će konditorski proizvodi od sada moći da se nađu i na tržištima Mongolije, Tajvana, Libana, Južne Afrike i Izraela.
Od 13 prehrambenih kompanija koje su učestvovale na sajmu u Kelnu, šest kompanija izlagalo je u sklopu nacionalnog paviljona i to „Master Frigo“, „Pionir“, „Healthy Fruit“ (Agrograf), „Frigonais“, „Foodland“ i „Agranela“. Ostalih sedam kompanija izlagalo je samostalno.
Smrznuto, sveže i suvo voće, pirei, džemovi, sokovi i konditorski proizvodi samo su deo širokog asortimana prozvoda koji bili izloženi na ovogodišnjem sajmu.
Učešće srpskih kompanija na ovogodišnjem sajmu pomogli su Agrobiznis projekat USAID-a i Privredna komora Srbije.
Svake druge godine, kompanije iz celog sveta okupljaju se na sajmu „Anuga“ u Kelnu i predstavljaju svoje proizvode predstavnicima prehrambene industrije. Na sajmu „Anuga 2011“, izlagalo je 6.596 kompanija iz 100 zemalja. Preko 155.000 ljudi iz 180 zemalja posetilo je sajam ove godine.