Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    3 ČINJENICE ZA KOJE SVI TREBA DA ZNAJU: Kako zahvalnost može da vam promeni život

    Skorije studije pokazale su da praktikovanje zahvalnosti može pozitivno da utiče na vaš život – istraživači veruju da nam to takođe može pomoći da se oslobodimo loših navika.

    Sajt Fast Company piše na koje sve aspekte utiče naša zahvalnost:

    Pomažete drugim ljudima.

    Zahvalnost je i fokusiranje na druge ljude, rekla je profesorka psihologije Baylor Univerziteta, Džo-En Tsang (Jo-Ann Tsang) koja je vodila različite studije koje su se bavile ovom temom.
    Ranija istraživanja pokazala su da su ljudi bili motivisaniji da pomognu drugima. Mi smo društvena bića, fokusiranje na druge dobro je za nas i za naše zdravlje,“ izjavila je Tsang.

    Fokusirate se na ono što imate, pre nego na ono što nemate.

    Koautor istraživanja, doktor Džejms Roberts (James Roberts), profesor marketinga na istom fakultetu, rekao je da su materijalisti manje srećni, delom zbog toga što im je teško da budu zahvalni za ono što imaju. „Kako gomilamo sve više i više stvari, ne postajemo srećniji, samo udaljavamo tačku do koje treba da stignemo,“ izjavio je Roberts. „Ta velika kuća koju ste kupili, postaje samo osnova za snove o još većoj kući. To se naziva „Pokretna traka potrošnje“. Nastavljamo da kupujemo sve više i više stvari, ali ne približavamo se sreći, samo ubrzavamo tu traku.

    Strpljiviji ste.

    U drugoj studiji, istraživači sa više univerziteta – Harvard, Northeastern i California-Riverside, pronašli su da su učesnici koji su praktikovali zahvalnost bili strpljiviji od onih koji nisu bili zahvalni. Ta studija, koja je objavljena u časopisu „Psychological Science“, izgledala je ovako: Učesnicima je ponuđena opcija da prime novac odmah ili da sačekaju ček na viši iznos koji bi im bio dostavljen naknadno. Pre nego što su doneli odluku, nasumični učesnici su pisali o događaju koji ih je učinio zahvalnim, srećnim ili ravnodušnim.

    Oni koji su se prisećali događaja zbog kojih su se osećali zahvalni pokazali su više volje da sačekaju ček na viši iznos.

    Rezultati su pokazali da postoji veza između zahvalnosti i dugoročnog razmišljanja, što može da pomogne ljudima da prestanu da puše, da smršaju, i troše novac odgovornije.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE