3 reči koje je najbolje izbegavati u mejlovima
Sajt The muse objavio je nove savete na temu pisanja mejlova i kako da unapredite svoju komunikaciju time što nećete koristiti sledeće reči.
- Zapravo
Kada često koristite ovu reč pomalo zvučite nadmeno. Prvenstveno, ona se najčešće koristi kada ispravljate nekoga ili pokušavate da objasnite da ste zapravo vi u pravu i da su stvari zapravo ovakve, a ne takve kao što je neko drugi kazao. Umesto toga koristite reči: definitivno, vidim, razumem, ima smisla, razumljivo, odlično zapažanje ali…
- Izvinite
Trudite se da ne govorite izvinjenja osim u slučaju kada ste zaista zaslužili da to kažete. Čak i kada ste zaista krivi trudite se da umesto ’Žao mi je’ kažete ’Izvinjavam se’ jer je ovo prvo previše korišćeno i polako te jake reči gube značaj u svakodnevnoj komunikaciji. Naročito kada je reč o poslovnoj komunikaciji naglasite da se izvinjavate što ste prevideli nešto, a ne da vam je žao što ste nešto upropastili. Na taj način se nećete dodatno ponižavati.
- Ja
Nije samo reč o korišćenju reči JA već o celom konceptu fokusiranostu na vašu personu koja je neprestano u centru pažnje. U poslovnoj komunikaciji kada često koristite ja, meni, mi može zvučiti veoma nadmeno, a osoba sa kojom se dopisuje stvoriće utisak da pokušavate da se postavite kao nadređeni. Umesto ’Pošalji mi finalnu verziju kako bih se uverio da je sve u redu’ napišite ’Hajde da svi prođemo finalnu verziju kako bismo bili sigurni da će naš klijent biti zadovoljan’.
[preporucene_vesti ids=“237530, 233985, 96119″]
Izvor: BIZLife
Foto: pixabay
Piše: D.G.