Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uvoznici automobila na granici rentabilnosti

    Pad carinske stope na svega 2,5 odsto, na vozila uvezena iz EU, neće bitnije uticati na prodaju automobila u Srbiji, slažu se svi uvoznici četvorotočkaša u našoj zemlji.


    – Kod najprodavanijih automobila, u cenovnom razredu do 10.000 evra, to sniženje je minimalno od 100 do 150 evra. Značajnije sniženje cena je samo kod luksuznijih vozila skupljih od 20.000 evra – objašnjava za „Novosti“ Milan Belin, prvi čovek kompanije „Reno-Nisan Srbija“.

    On naglašava da, za razliku od nekih drugih trgovaca čije zarade je morala da ograniči i država, dileri automobila posluju sa minimalnim maržama, često na granici rentabilnosti.

    Tako je, na primer, marža na neka veoma tražena vozila iz programa „Tojote“ svega 40 evra, na „puntu klasiku“ oko 60, a pojedina vozila se bukvalno daju ispod cene da bi se smanjili troškovi lagerovanja, ali i dobila sredstva za isplatu plata radnicima, plaćanje grejanja u auto-salonima…

    – To je i razlog zašto smatramo u Asocijaciji uvoznika vozila Srbije da je „Beogradski kar šou“ izgubio svrhu, jer kod nas sajam traje cele godine. Pogledajte samo, takozvane „sajamske akcije“, koje nisu prekidane još od marta 2011. kada je održan Međunarodni sajam automobila u Beogradu – tvrdi Belin.

    U Srbiji je, da podsetimo, u prošloj godini prodato tek nešto više od 30.000 novih automobila, što je za više od 30 odsto manje u odnosu na 2010, a skoro 50 odsto u odnosu na pretkriznu 2008. U Hrvatskoj je, sa oko 40 odsto manjim tržištem, lane prodato 41.561 vozilo.

    – Imamo stalne kontakte sa nadležnim organima države. Razmatramo načine kako da pospešimo prodaju automobila počevši od prodaje staro za novo, do stimulacije države za takozvana „zelena vozila“. Uspeli smo da prolongiramo primenu eko-takse na uvoz novih vozila, jer bi se ta suma, od 12.000 dinara po toni, prevalila na kupce. Ipak, sa platežnom moći s kojom raspolažu naši građani teško je očekivati značajniji rast prodaje.

    POPUSTI I DO 5.000 EVRA
    Uoči Nove godine većina uvoznika je pokrenula akciju prodaje automobila sa lagera. Tako su neki modeli prodavani sa popustima i do 5.000 evra, u zavisnosti od nivoa opreme.
    Po tvrdnji naših čitalaca, koji su kupili nove automobile na isteku 2011. bukvalno su se, u auto-salonu, cenjkali kao na pijaci za što veći popust!

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE