Kratko ime – veća šansa za poslovni uspeh?
Naučnici tvrde da šefovi preferiraju ljude jednostavnih i lako izgovorljivih imena kad odlučuju o tome kog kandidata će primiti ili kom zaposlenom će dati povišicu.
Uspeh u životu često je posledica čitavog niza srećnih ili manje srećnih okolnosti. I dok će se većina složiti kako neke stvari, poput obrazovanja, sreće, genetike i materijalnog stanja roditelja zasigurno igraju veliku ulogu, mnogi će ostati iznenađeni da jedna od ključnih stvari može biti i naše ime.
Upravo su do tog zaključka došli istraživači u zajedničkoj studiji instituta iz Melburna i Njujorka, čije je istraživanje pokazalo kako deca kratkih i jednostavnih imena imaju veće šanse za poslovni uspeh od onih sa dužim i komplikovanim.
Rezultati studije posebno su značajnu razliku pokazali kod pravnih i upravnih delatnosti, gde su zaposleni sa lako izgovorljivim imenima brže napredovali u hijerarhiji kompanija nego oni sa neobičnim, retkim i teško izgovorljivim imenima.
„Ljudi uglavnom nisu svesni koliko suptilan, ali istovremeno i vrlo snažan uticaj naše ime ostavlja na druge ljude i njihov sud o nama”, rekao je profesor Adam Alter, jedan od koautora studije.