Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

Ruski naučnici uspeli da ožive biljku staru 30.000 godina

Na osnovu tkiva biljke pronadjene u sibirskom ledu, stare oko 30.000 godina, ruski naučnici su uspeli da „ožive celu biljku“ što je pionirski eksperiment na putu ka oživljavanju raznih drugih biljnih vrsta. Najstarija biljka „silene stenophylla“ je regenerisana, rekli su naučnici i dodali da je plodna i da prozivodi beli cvet i ima održive semenke.

Eksperiment dokazuje da led služi kao prirodno spremište za drevne oblike života, rekli su ruski naucncici, koji su objavili studiju u američkom naučnom časopisu „Proceedings of National Academy of Sciences“.

Kanadski naučnici su ranije regenerisali neke značajne mladje biljke iz semena pronadjenog u nekim jazbinama.

Svetlana Jašina iz Istituta za biofiziku Ruske akademije nauka, izjavila je da oživljena biljka izgleda vrlo slično jednoj biljci koja još uvek raste u istom području severoistočnog Sibira.

„To je izdržljiva biljka, koja se veoma dobro prilagodjava“, rekla je Jašina za AP i izrazila nadu da će naučnici uspeti da ožive više biljnih vrsta.

Ruski istraživački tim oporavio je plod nakon ispitivanja desetine fosilnih ostataka skrivenih u ledu na desnoj obali reke Kolime u severoistočnom Sibiru. Ti fosili su stari 30.000 do 32.000 godina. Ti fosili su pronadjeni u jazbinama veverica koja su pravile zalihe hrane.

Japanski naučnici već su u potrazi na istom podrucju za fosilima, odnosno smrznutom tkivu životinja zbog leda kao dobrog konzervatora.
    Na tom području su živeli mamuti, bizoni, konji, jeleni i nosorozi.

What's your reaction?

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE