Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bizlife.rs drugi najposećeniji poslovni portal u Srbiji

    Gemius, vodeća kompanija za internet istraživanja u EMEA regionu, je objavila prve mesečne rezultate gemiusAudience istraživanja internet publike na srpskom tržištu, a prema toj listi Bizlife portal je drugi najposećeniji poslovni internet sajt u Srbiji (ukupno na 80. mestu), odmah iza Ekapija.com. 
     
    Ova studija je pružila pouzdano rangiranje najpopularnijih veb sajtova, kao i uvid u demografiju, životne navike i specifičnosti domaćih internet korisnika.

    Podaci za januar 2012. godine su prikupljeni na više od 100 najvećih domaćih sajtova sa Gemius kodovima za veb analitiku, sa reprezentativnim uzorkom od preko 22.500 ispitanika iz Srbije starijih od 15 godina. Ukupan broj internet korisnika ove starosne grupe u januaru je bio veći od 2,7 miliona, od kojih su blagu većinu (53,8%) činili muškarci. Više od 66% internet korisnika u Srbiji pristupa globalnoj mreži svakodnevno. Najbrojnija starosna među njima je 15-24 godina (27,3% posetilaca), a neposredno je sledi grupa 25-34 godina (26,5% posetilaca).

    Lista najposećenijih domaćih sajtova pokazuje da srpske posetioce interneta najviše interesuju vesti, humor i polovni automobili. Koliko god neobično zvučalo, činjenica je da su šest od top 10 sajtova po broju realnih korisnika news portali ili agregatori, dok dva nude humoristički sadržaj. Mesta na listi najuspešnijih pripadaju i jednom sajtu sa malim oglasima za polovne automobile i jednom forumu.
     
    Top 10 lista sajtova govori da je najposećeniji sajt Blica, a zatim slede vukajlija.com, b92.net, polovniautomobili.com, rts.rs, naslovi.net, novosti.rs, ilol.rs, pressonline.rs i burek.com.
     
    Bazirani na izjavama posetilaca, rezultati januarskog gemiusAudience istraživanja pokazuju da oko 60% korisnika interneta u Srbiji najmanje jednom nedeljno sluša online radio ili muziku, i otprilike isto toliko traži novosti na vebu. Gotovo upola manje (oko 35%) ga koristi za obrazovanje. Gledanje videa je uobičajena aktivnost za 54%, a online igrice su redovna razbibriga za trećinu posetilaca. Nijansu slabije su kotirani mali oglasi (29%), bankarske usluge i informacije o turističkim aranžmanima na redovnom nivou traži manje od 10% posetilaca, dok je najmanje interesovanje za online kupovinu – svega 7,6%.

    Cilj kontinualnog gemiusAudience istraživanja je obezbeđivanje informacija potrebnih za online oglasno planiranje i prilagođavanje sadržaja sajtova potrebama i interesovanjima posetilaca. Tržište sada ima dugo očekivane cifre. Bojan Rendulić, generalni direktor agencije Fastbridge, navodi: „Merenje na internetu je ključni faktor za dalji razvoj tržišta internet oglašavanja. Po svojoj prirodi, internet je najmerljiviji medij, ali dok gemiusAudience podaci nisu bili objavljeni imali smo preciznije podatke za TV gledanost nego upotrebu interneta. Očekujem da će Gemiusovi podaci već u bliskoj budućnosti pomoći da se internet učini atraktivnijim medijem za oglašivače nego što je to sada.“

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE