Malinari i dalje nesložni

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Malinari i dalje nesložni

    Pred novu sezonu, prodaja malina nikad neizvesnija, a dva uduženja malinara podenjena su u dva tabora. Da li će i ove godine na ulice po veću cenu?
     
    Berbu prošlogodišnjeg roda najznačajnijeg srpskog poljoprivrednog proizvoda obeležili su sukobi proizvođača sa policijom i do sada najniža otkupna cena maline. Pred novu sezonu, slika je još tamnija: udruženja proizvođača podelila su se u dve kolone, najavljen je po mnogima sumnjiv otkup 50.000 tona crvenog zlata po ceni od 1,21 evro po kilogramu,iako ni prošlogodišnje obećanje da će seljaci dobiti 100 dinara za predato voće – nije ispunjeno.
     
    Predstavnici podeljenih proizvođača i hladnjačari, govore o predstojećoj, nikada neizvesnijoj sezoni. 

    “Sa austrijskom firmom “CVS Best Fud”, ugovorili smo otkup 50.000 tona maline, po ceni od 1,6 evra, od čega će 1,21 evro pripasti seljacima. Ostatak je namenjen hladnjačarima za njihove usluge. Kapacitete kod hladnjačara smo obezbedili”, kaže Dragiša Terzić iz Unije proizvođača maline, jedan od vođa dosadašnjih protesta malinara. 

    Najavu masovnog otkupa po prihvatljivoj ceni, boljoj od sadašnje, mnogi su dočekali sa sumnjom, smatrajući da je reč o političkom, predizbornom obećanju, ali i o prikrivanju prošlogodišnjih neispunjenih obaveza. 

    “Politička organizacija je ušla u posao sa malinom. Obećanje su dali, a istovremeno, nažalost, u senku je pala činjenica da seljaci nisu dobili novac za prošlogodišnji rod. Podsećam, država je naložila hladnjačarima da uzmu povoljne kredite da bi seljacima isplatili 100 dinara za kilogram, a to su učinile samo dve hladnjače: “Frukom” i Zemljoradnička zadruga Arilje. Sada se o tome više ne govori, ali ćemo borbu za naš novac nastaviti”, objašnjava Dragan Bogdanović, predsednik Saveza srpskih malinara. 

    Nezvanično, većina renomiranih hladnjačara ugovor Terzićeve Unije sa firmom “CVS Best Fud”, smatra neostvarivim, uz tvrdnju da je reč o političkom marketingu. Zvanično, hladnjačari su umereniji, traže da se potpuno nepoznata firma za koju ni najupućeniji u ovaj posao nikada nisu čuli – predstavi srpskoj javnosti. To je važno, kažu hladnjačari, “jer je i ranije bilo velikih obećanja”.
     
    “S obzirom na to da je vrednost ugovora oko 80 miliona evra, a da istovremeno u hladnjačama imamo rod koji ne možemo da prodamo, spremni smo da razgovaramo sa austrijskom firmom. Naročito kada se zna da je sadašnja cena maline značajno niža od ove koju nudi ta firma”, kažu u Udruženju hladnjača Srbije. 

    Kako dodaju, sada je važno da “CVS Best Fud” predstavi svoje tržišne i finansijske mogućnosti, kako bi se izbegla šteta u slučaju neispunjavanja ugovora potpisanog sa Unijom proizvođača.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE