4 saveta za PAROVE: Kako organizovati ZAJEDNIČKU KASU?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    4 saveta za PAROVE: Kako organizovati ZAJEDNIČKU KASU?

    Raspoređivanje budžeta dovoljno je teško kada morate da planirate samo vlastite troškove i uštedu, a zamislite tek situaciju da se na sve to doda budžet vašeg partnera/partnerke usled početka zajedničkog života.

    Iako je na prvi pogled to idealna opcija, jer se u kućni budžet dodaje još novca, ovakva situacija zapravo može da bude vrlo komplikovana.

    Možda vama nije problem da, na primer, potrošite nekoliko hiljada dinara na par novih cipela, ali bi vaš partner to mogao da smatra velikim problemom.

    Novčana pitanja uobičajeni su uzrok svađa među parovima. Zbog toga je važno da se u planiranje budžeta uključe oboje.

    Pričajte

    Prvi korak ka uspešnom finansijskom planiranje u paru je razgovor. Iznesite sve svoje prihode na “sto” prilikom razgovoroa sa partnerom. Da, to možda može da bude neprijatno, ali potrebno je jasno razumeti finansijsko stanje onog drugog kako bi se napravio održiv plan. To znači da je neophodno razgovarati o prihodima, dugovima, navikama trošenja, ciljevima štednje i kreditnom rejtingu.

    O ovome bi bilo idealno razgovarati još na samom početku zajedničkog života, ali naravno, takav razgovor nije kasno obaviti ni nakon nekog vremena.

    Takođe, ovakav razgovor ne treba da se desi samo jednom, već je potrebno ponavljati a s vremena na vreme. Stručnjaci predlažu da parovi odrede tačan dan i termin kada ćete razgovrati o finansijama, revidirati svoje ciljeve i planove.

    Upoznajte se sa svojim ciframa

    Prvi korak ka planiranju budžeta jeste znati koliko novca ulazi u zajednički budžet i koliko se troši. To znači da pratite svoju potrošnju tokom nekoliko meseci. To možete da obavite ručno, tako što ćete zapisivati svoje troškove u svesku ili na kompjuteru, ali i korisitit aplikacije, koje mogu biti povezane sa vašim kreditnim karticama.

    Praćenje potrošnje pružiće uvid u navike potrošnje svake osobe, a takođe može da pomogne u identifikovanju situacija u kojima je potrebno smanjiti troškove

    Spajati ili ne

    Postoje tri uobičajena pristupa kada je u pitanju planiranje budžeta u paru.

    Možete da spojite sve i da od tog novca izdavajte za kućne, ali i vaše troškove, možete da napravite zajednički račin na kom oboje doprinosite isto za zajedničke troškove, a da istovremeno imate i odvojene račune, i na kraju, možete da držite sve odvojeno, da račune plaćate po pola.

    Za parove koji se odluče da imaju zajednički račun za zajedničke troškove i odvojen epojedinačne račune, Džerel Batler, sertifikovani finansijski planer i osnivač finansijke kompanije “Millennial Financial Solutions”, preporučuje ovakvu opciju:

    Na primer, ako jedna osoba ostvaruje 60 odsto ukupnog budžeta domaćinstva, doprinela bi dovoljno jedino ako pokrije isti taj procenat ukupnih mesečnih zajedničkih računa. Ako postoji velika razlika u prohodima, ravnomerna podela troškova može da dovede do problema, upozoravaju finansijski stručnjaci.

    Postavite ciljeve

    Vi i vaš partner ne morate da imate iste ciljeve uštede. Mada to mogu biti zajednički ciljevi, poput kupovine kuće, tu mogu da se svrtsaju i pojedniačni ciljevi poput kupovine odeće ili ulaganja u hobi.

    Kada su u ptanju veliki zajednički ciljevi, poput kupovine kuće, ili planiranja večanja, finansijski stručnjaci uglavnom savetuju poseban račun na kom će se štedeti za ovakve stvari.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE