Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da izgradite i poboljšate lični imidž

    Pozicioniranje pojedinca je veoma važno od najranijeg detinjstva, kroz socijalizaciju i obrazovne institucije, prilikom apliciranja za posao i nadalje kroz opstanak u društvu i često sve kompleksnije situacije u životu, ističe Tamara Bekčić, generalni direktor i suosnivač PR agencije Chapter 4 u Srbiji, za Bizlife.

    Aktivnosti pod okriljem ličnog PR-a su nam u detinjstvu bile manje promišljene, automatske ili vođene pre svega sopstvenim željama, vaspitanjem i sredinom, ali kako navodi naša sagovornica, vremenom je moguće i poželjno uskladiti ih sa dugoročnim ličnim i profesionalnim ciljevima.

    Nezavisno od prilike ili okruženja u kome se nalazite, a osim kvaliteta posla kojim se bavite, za prepoznatljivost i imidž pojedinca važni su i umeće komunikacije, šarm i harizma, stil oblačenja, način ponašanja i života. Tamara Bekčić na osnovu svog bogatog profesionalnog iskustva tvrdi da na najveći deo njih možemo da utičemo i da ih unapredimo kontinuiranim planskim radom. „A koliko je zapravo imidž osobe važan faktor uspeha pokazuju parlamentarni i predsednički izbori, neke javne ličnosti, pa čak i sportisti i biznismeni“, objašnjava generalna direktora agencije Chapter 4.

    „Važno je da budemo svesni činjenice da iza trajnog uspeha stoji uporan rad“, ističe Tamara Bekčić navodeći pet važnih saveta za građenje ili poboljšanje ličnog imidža.

    1. Ciljajte: šta želite da postignete, a zatim definišite način – kako. Najvažnije je da izdvojite i oživite svoje ciljeve i sopstvene prednosti koje ćete moći da koristite u radu na sebi i pozicioniranju na osnovu znanja, iskustva, interesovanja i toga šta želite da postignete.

    2. Ukoliko već niste – budite onakvi kakvim želite da se predstavite: važno je da sopstvenom praksom pokažete vaše kvalitete, jer su to ključne vrednosti. Kvalitetan lični PR i korišćenje komparativnih prednosti će vas izdvojiti iz mase i pozicionirati kao prepoznatljivu ličnost u odnosu na konkurenciju. Autentičnost je jako važna zbog poverenja koje želimo da izgradimo kod drugih: držite se principa, moralnih i etičkih.

    3. Uvažavajte druge i gledajte širu sliku – budite društveni: neophodno je odlično poznavanje publike – vaših ciljnih grupa. Otkrijte tehnike slušanja i tumačenja govora tela. Pomozite drugima i to najbolje kroz znanja koj predstavljaju vašu komparativnu prednost – podučavanje drugih je odlična prilika za to.

    Pripremite se za važne kontakte, telefonske ili lične, kako biste bili što opušteniji i efektniji u nastupu i izražavanju u bilo kojoj situaciji, da zračite staloženošću i samopouzdanjem. Vodite računa o doslednosti u odnosu na vaš avatar na društvenim mrežama. Ovaj moćan kanal za komunikaciju itekako utiče na opšti utisak. Gledajte na njega kao na fantastičnu priliku da promovišete vrednosti, opšte ili viralno atraktivne. Većina poslodavaca danas potraži i skenira kandidate za posao na društvenim mrežama pre odluke.

    4. Ne zanemarite osnove – istraživanja nam govore da je prvi utisak ispravan u čak 70 odsto slučajeva. Vaš imidž je tu presudan, bilo da prvi kontakt stvarate lično, ili putem nečega što ste uradili (prezentacija, telefonski razgovor) i napisali (poruka, mejl). Govor i pisanje su višestruko važni u poslovnoj komunikaciji, netvorkingu i pregovaranju. Zbog toga vodite računa i o sadržaju i o formi: dakle, i argumenti / poruke koje iznosite i garderoba, usmeno / pismeno i efektno izražavanje, kao i dizajn. Male greške itekako umeju da rode nepoverenje. Kreirajte prilike da pišete ili govorite: na skupovima koji su u skladu sa željenim pozicioniranjem, na svom ili tuđem blogu, prilikom kontakata koje stvarate; takođe, pokrenite neku vrednu inicijativu, objavite nešto interesantno i edukativno, iskustvo će vas samo učiniti boljim.

    5. Izazivajte se sami: negujte preduzetnički duh, budite proaktivni, tražite i uočavajte prilike, rizikujte i budite kreativni i inovativni, planirajte i realizujte, vrednujte, ne zadovoljavajte se osrednjim. Učite iz iskustva, ne prepuštajte se pohvalama i trenutnim uspesima, samo kontinuiran napredak se priznaje.

    „Dobar lični PR će vas čvršće pozicionirati u društvu ili kompaniji u kojoj ste. Zahvaljujući sopstvenom imidžu, možete postati zanimljivi i drugima, tako i novim firmama, poslodavcima, klijentima… Ne zaboravite da se samopouzdanje, koje na taj način steknete, automatski odražava na to kako vas drugi vide, a sve je to impresivnije uz osmeh“, zaključuje naša sagovornica.

    Tamara Bekčić poseduje više od decenije dinamičnog iskustva u oblastima konsaltinga i korporativnih komunikacija u Srbiji i regionu, kroz odnose sa javnošću, strateško planiranje, kreiranje projekata i njihovu implementaciju. Godinama se nalazi na rukovodećim pozicijama, uspešno razvija i vodi jake timove PR stručnjaka i dobitnik je više profesionalinih nagrada i priznanja. Trenutno se nalazi na poziciji generalnog direktora PR agencije Chapter 4 u Srbiji, čiji je i suosnivač, a koja je ekskluzivni predstavnik vodeće svetske PR mreže Burson-Marsteller.

    Diplomirala je anglistiku na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu poseduje diplomu Univerziteta u Kembridžu i sertifikate iz celog regiona. Predavač je po pozivu Centra za unapređenje karijere BU, Akedemije modernog menadžmenta kao i u udruženjima čiji je aktivan član poput Društva Srbije za odnose sa javnošću, Udrženja poslovnih žena Srbije i Društva lobista Srbije.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE