Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nastup u medijima: Prvi korak – planiranje i priprema ključnih poruka

    Piše: Lana Andrić, Represent Communications

    Svakih par nedelja neka poznata ličnost ili neko ko nema iskustva sa medijima postane zvezda interneta, postane neko ko me se svi smeju, jer se nije snašao u izjavi koju daje medijima, delovao je smušeno, uplašno, pričao je nepovezano ili rekao gomilu besmislica. Da, kaže se „svako čudo za tri dana“ ali nije prijatno biti to čudo i teško je posle toga odvažiti se da ponovo pogledate zver (kameru) u oči. Kao i u ostalim situacijama prevencija je ključna. Zbog toga ću u par tekstova dati savete koji mogu pomoći da se spreče neprijatne situacije i izvuče maksimum iz javnog nastupa.

    Kao i u svim stvarima u životu, priprema je ključna. Bez dobre pripreme nema uspešnog nastupa, nema rezultata, nema samouverenosti. Priprema podrazumeva vrlo različite stvari – pripremu ključnih poruka, pripremu odgovora na potencijalna negativna pitanja, planiranje primera i anegdota koji će priču učiniti zanimljivijom, odabir odgovarajuće odeće, upoznavanje sa tipom emisije i upoznavanje rada voditelja ili novinara koji će vas ugostiti…

    U ovom tekstu baviću se planiranjem poruka, u svakom sledećem po jednim segmentom pripreme i realizacije nastupa u medijima.

    Kada znate šta želite da postignete i kome se obraćate vreme je da počnete da razmišljate o tome šta ćete reći i kako svojoj publici. Planiranje poruka i sadržaja onoga o čemu ćete govoriti je ključno. Koliko god vaš nastup trajao, nikada nemojte imati više od tri ključne poruke. Ljudi neće zapamtiti previše informacija, podataka, različitih poruka. Idealno je da svaku od tri poruke ponovite tri puta. Poruku ne ponavljate uvek na isti način, već istu poruku na različite načine formulišite. Ukoliko nemate tri poruke, koje želite da gledaoci i slušaoci zapamte, dovoljna je i jedna.
    Uvek poruka mora biti jasna, jednostavna, sa naglaskom na ključnoj reči ili ključnom delu poruke. Poruke moraju biti slikovite, ako pominjete velike brojeve ljudi će vas teško razumeti i teško će moći da zamisle to o čemu govorite. Ako ste recimo neko ko govori o proizvodnji sira, bolje je reći: naša mesečna proizvodnja može da zadovolji potrebe grada veličine Leskovca, nego: mi proizvedemo 1.200.456 tona sira.

    Naglašavanje ključne reči u poruci je važna da bi ljudima stavili do znanja na šta posebno da obrate pažnju, šta je najvažniji segment poruke. Posle izgovorene ključne poruke napravite pauzu da bi ljudi mogli da imaju par sekundi da razmisle o onome što ste rekli i da zapamte baš ono što je vama važno. Pauza koja traje deset sekundi nije neprijatna, daje ljudima prostor da razmisle o izgovorenom, a vama prostor da planirate sledeće što će te reći.

    Čak i kada vam se čini da pitanje koje vam je novinar postavio ne daje prostor da kažete svoju poruku ako ste dovoljno vešt govornik napravićete sebi prostor. Odgovorite na pitanje novinara jednom rečenicom i zatim napravite prelaz kao onome što je vama važno, ka onome o čemu vi želite da pričate.

    Ukoliko sami nakon nastupa niste sigurni da su vam poruke jasne ili da ste ih na pravi način formulisali, pogledajte snimak svog nastupa ili neka vam neko od prijatelja u jednoj rečenici kaže šta je to što je zapamtio. Ukoliko je zapamtio ono što je vama bilo bitno, bili ste uspešni, ukoliko nije niste i, da biste sledeći put bili bolji, potrebno je da pažljivije isplanirate svoje poruke, držite ih se i sigurno ćete biti uspešniji.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE