Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Država na tenderu prodaje svoj udeo u C-marketu

    Agencija za privatizaciju Republike Srbije objavila je prodaju društvenog kapitala u trgovinskom lancu C-market iz Beograda i to metodom tendera, piše Danas.

    Društveni kapital u C-marketu čini 23,23 odsto, a kako 30 odsto, po zakonu, pripada malim akcionarima država prodaje udeo od 16,26275 odsto ukupnog kapitala firme koja je sada u većinskom vlasništvu belgijskog Delhaiza.

    Mali akcionari C-marketa uvereni su da će Delhaize biti i jedini zainteresovani kupac na ovom tenderu u kome rok za otkup dokumentacije ističe 24. avgusta, a krajnji datum za podnošenje prijava je 3. septembar ove godine.

    Mali akcionari su dosad prigovarali državi da dobit firme po osnovu ovih 23,23 odsto nemarno poklanja većinskom vlasniku. U Agenciji za privatizaciju je rečeno da će ugovorom kupac biti obavezan da do određenog roka otkupi akcije malih akcionara.

    Prema informacijama malih akcionara, Agencija za privatizaciju je udeo koji se prodaje procenila na 9,576 miliona evra.

    Konsultant u ovoj privatizaciji, konzorcijum EPIC doo Beograd i advokatska kancelarija Nikolić, Kokanović, Otašević, navode da C-market u periodu od 2008. do 2011. godine beleži konstantan rast prihoda u proseku od 5,6 odsto godišnje.

    Konsultant radi poređenja navodi EBITDA maržu, odnosno prihod firme pre obračuna kamata, poreza, otpisa po osnovu devalvacije i amortizacije, koja se smatra pokazateljem njene rentabilnosti.

    Ta marža je za ključne trgovinske lance u Srbiji 2010. godine izgledala ovako: DeltaMaxi – 8,7 odsto, Merkator – 0,6 odsto, Idea – 1,4 odsto, C market – 6,6 odsto i Metro 2,2 odsto.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE