Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Koliko Google i Facebook zarađuju praćenjem svojih korisnika

    Korišćenje Facebooka i Googlea nije besplatno – iako ne dajemo novac za njihovo korišćenje. U zamenu za korišćenje najpopularnijeg pretraživača i društvene mreže na svetu dajemo nešto drugo – svoje podatke na kojima oni zarađuju.

    Aktiviranjem novog dodatka za Chrome i Firefox, Privacy Fix, otkriveno je da nas Google prati na 42 odsto stranica koje posetimo i da od naše aktivnosti godišnje na oglašavanju zaradi čak 940 dolara.

    Zarada Facebooka za godinu dana mnogo je manja i u zavisnosti od nivoa aktivnosti korisnika moe da zaradi i do 1,49 dolara po prikazanom oglasu, ali zato ova društvena mreža prati čak 91 odsto internet stranica koje posećujemo. Prema nekim procenama zarada po oglasu je i niža, odnosno oko 20 centi po oglasu. Ako se uzme u obzir da Facebook ima preko milijardu korisnika za samo jedan oglas po korisniku to znači zaradu od 200 miliona dolara.

    Osim informacija o Googleu i Facebooku, putem Privacyfixa korisnici mogu da saznaju koje internet stranice mogu da dele njihove lične podatke i ko ih sve na internetu prati.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE