Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kratak kurs govora tela: Šminkajte se! Pomaže u poslu!

    Žene u biznisu otkriva šminka. Tačnije, svaka našminkana žena odaje utisak osobe pune samopouzdanja.

    Značaj i govor šminke (u kombinaciji sa naočarima koje će ovde samo istaći njen značaj) najbolje ćete razumeti kroz sledeći eksperiment.

    Četiri devojke sličnog fizičkog izgleda na jednom su seminaru angažovane za prodaju edukativnog materijala. Svaka je dobila svoj štand. Sve su nosile istu odeću. Jedna je imala naočare i šminku. Druga je imala naočare, ali nije bila našminkana. Treća je bila našminkana i bez naočara, a poslednja nije imala ni jedno ni drugo.

    Klijenti su prolazili, zaustavljali se kod štandova i u proseku sa devojkama razgovarali od 4-6 minuta. Pošto su napustili štandove, istraživači su ih zamolili da se prisete informacija o izgledu devojaka i njihovom karakteru birajući između prideva koji su im bili ponuđeni. Kako se ove četiri devojke bile opisivane?

    Prva (šminka i naočare) – pouzdana, inteligentna, sofisticirana i najpristupačnija.

    Druga (bez šminke sa naočarima) – i muškarci i žene su je doživeli kao pouzdanu. Ali, za žene ona je bila hladna, arogantna i uobražena. Zaključak istraživača je bio da su žene ovu devojku videle kao konkurenciju, pošto ni jedan muškarac nije pomenuo aroganciju ili uobraženost.

    Treća (našminkana bez naočara) – dobila je dobre ocene u pogledu izgleda i lične prezentacije, ali je opisna kao nešto lošija u radu sa ljudima (slušanje i uspostavljanje poverenja).

    Četvrta (bez šminke, bez naočara) – dobila je najlošije ocene kako u pogledu umeća sa ljudima tako i za ličnu prezentaciju. Većina žena je bila sigurna da devojka nije bila našminkana, dok muškarci toga nisu mogli da se sete.

    Interesantno je da su svi ispitanici za obe našminkane devojke mislili da su imale kraće suknje (u odnosu na one nenašminkane) što je istraživače navelo na zaključak da šminka sigurno doprinosi seksipilnijem imidžu, inteligentnijem i pouzdanijem izgledu. A, kombinacija šminke i naočara zapravo je dobitna kombinacija. Ovakve poslovne žene ostavljaju najupečatljiviji i najpozitivniji utisak, pa je topao savet da sa sobom imate par naočara bez dioptrije i da ste uvek našminkane. Ovo je odlična vizuelna strategija za poslovne sastanke.

    Veliki broj eksperimenata koji su istraživali uticaj i značaj šminke u poslovnoj komunikaciji došli su i do zaključaka:

    Žene koje nose karmine intenzivnijih boja opisivane su kao više zainteresovane za sebe i mušku pažnju, dok su one sa neutralnijim karminima doživljavane kao veće karijeristkinje i veoma poslovne. One koje nisu imale karmin na usnama, opisivane su kao poslovne i ozbiljne, zainteresovane za karijeru, ali i kao osobe koje nisu vešte u komunikaciji i u radu sa ljudima. Interesantno i korisno je znati da su tokom nekih istraživanja sve žene ispitanici znale da li su devojke u eksperimentu na sebi imale karmin, dok je u ovu informaciju bio siguran tek svaki drugi muškarac. Dakle, kada idete u provod stavljajte karmine jakih boja, a za kancelaiju se opredelite za mirnije i neutralne tonove. Ako ste u poslu sa odevanjem, frizurama, kozmetikom nosite tamnije nijanse, jer definitivno ističu ženstvenost.
     
    M.P.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE