Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kratak kurs govora tela: Nije slučajno ko gde sedi

    Znajte da šaljete različite poruke ako sedite preko puta sagovornika ili ako ste odabrali poziciju dijagonalno od njega ili ako ste pak privukli stolicu i seli pored njega, pa još sa leve strane. Zapitajte se, recimo pre sastanka, na koju osobu želite najviše da utičete, ko će se verovatno svađati ili gde da sednete kako biste kontrolisali situaciju i shodno tome zauzmite poziciju.

    Gde sedite u odnosu na druge govori o vašoj saradnji.
    Recimo da sedate za provougani sto. Vi ste B, sagovornik je A.

    Zauzimate B1 poziciju kada razgovarate sa kandidatom za zaposlenje. Pozicija na uglu će vam omogućiti da ga dobro vidite, nećete delovati agresivno ili kao konkurencija kao kada biste seli na B3. Ovakvu ugaonu poziciju zauzimaju i sagovornici udubljeni u prijateljski i ležeran razgovor.

    Zauzimate B2 poziciju kada želite da uspostavite bliskost, poverenje ili da pomognete. Ovakav odnos zauzima većina ljudi koji rade na zajedničkom zadatku i inutuitivno ga smatraju položajem saradnje. Ovo je najbolji položaj kada želite da iznesete svoje argumente i da oni budu prihvaćeni jer imate dobar kontakt pogledom i priliku da podražavate sagovornika (o značaju podražavanja pročitajte u Kratkom kursu govora tela: Moćno podražavanje). Odličan je strategijski položaj jer možete da održite i prezentaciju. Ako situacija postane napeta, jer vaš sagovornik počinje da se oseća ugroženo, jednostavno se premestite na B1 i povećavate šanse za pozitivan ishod.

    Idealna je pozicija ako želite da uvedete trećeg u razgovor. Recimo da kao trgovac drugi put razgovarate sa kupcem i dovodite tehničkog eksperta. Ekspert će sesti na C mesto, preko puta kupca, a vi na B2 (saradnja) ili na B1 (ugao). Ovako ste na strani kupca i možete u njegovo ime tehničaru postavljati pitanja.

    Takmičarsko-defanzivni položaj je B3. Tu biste seli kada biste sa nekim igrali šah. Odavde odlično vidite lice protivnika i sve što on radi. Iako je takmičarski položaj, često u restoranima viđate ljubavnike i parove kako sede jedan preko puta drugog. Ali, tako ih smeštaju konobari. Ovako parovi imaju bolji kontakt očima i suptilno naglašavaju polne razlike.

    U poslovnim uslovima ovako sede zaposleni koji se međusobno takmiče ili kad jedan opminje drugog. Možete da ga koristite da preuzmete superiornu ulogu ukoliko organizujete sastanak na vašoj teritoriji. Naučno je dokazano da se ovako pozicionirani ljudi izražavaju kraćim rečenicama, slabije se sećaju svega izrečenog i veće su šanse da će se posvađati. U principu, sedenje jedno preko puta drugog stvara loše vibracije.

    Na B4 ćete sesti u biblioteci. Ovim dijagonalnim položajem pokazujete svoju nezavisnost i nespremnost na razgovor. Izbegavajte ovakvu postavku ukoliko vam je cilj otvorena diskusija.

    Pravougaoni stolovi idealni su za kratke i konkretne razgovore ili stvaranje odnosa superiorni-podređeni. Oni stvaraju takmičarsko-defanzivni odnos među ljudima zato što svaka osoba ima jednak prostor, jednako pročelje i zasebne ivice. Znajte da najveći deo saradnje možete očekivati od osobe pored vas sa desne strane (manja je verovatnoća da će vas osoba desno „uspešno“ ubosti nožem svojom levom rukom za razliku od osobe levo koja bode desnom rukom koja je većini ljudi jača i preciznija).

    Okrugli stolovi su idealni za stvaranje atmosfere opuštene nezvaničnosti i za podsticanje razgovora ljudi jednakog statusa jer svaka osoba ima jednaku količinu teritorije. Ako je u grupi za okruglim stolom jedan dominantniji (primer kralja Artura i njegovog okruglog stola), dinamika se potpuno menja – posle glavešine oni pored njega imaju najveću moć. Tako da, svaka kancelarija treba da ima i okrugle i pravougaone stolove.

    Miljenici uvek sede sa leve strane. Dokazano je da tri puta bolje pamtimo sadržaje koje nam je predstavila osoba sa naše desne strane. Psiholozi kažu da nam je „bolja leva strana lica“ i zato ono što pričamo slušaoci bolje pamte ako sedimo sa njihove desne strane (gledaju našu levu). Zato je korisno da znate da kupcu uvek okrećete levu stranu kada nešto prodajete. Decu savetujte da u školi zauzimaju poziciju koja će učitelju otkrivati levi obraz, a kada se zaposle najbolje je da sede sa desne strane svog nadređenog.
    M.P.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE