Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Beograd dobija savremenu veletržnicu

    U zemlji za sada nema objedinjene ponude poljoprivredno prehrambenih proizvoda, ali će sredinom 2013. godine, na mestu današnjeg Kvantaša, Beograd dobiti savremenu veletržnicu. Proizvođači će lakše plasirati robu, a građani, na jednom mestu, imati standardizovanu ponudu, jeftiniju i do 30 odsto.

    Veletržnica je projekat po principu javno-privatnog partnerstva, a ukupna dokapitalizacija iznosi 27 miliona evra.

    Na predviđenom mestu za veletržnicu prvo će nići hala za voće i povrće a kasnije, po fazama, sedam hala za sveže meso, ribu, cveće.

    Na dokapitalizaciju, karakterističnu za objekte tog tipa, pozvane su pre svega opštine koje tako rešavaju problem plasmana svojih proizvoda, ali i kompanije koje se bave logistikom i prodajom voća i povrća. Za sada je konkurisalo 12 opština.

    Direktor JP „Veletržnica“ Beograd Dragan Pušara kaže da su prednosti, odnosno benefiti za ulagače indirektni.

    „Objedinjena ponuda i lakši plasman na najznačajnije tržište u Srbiji, a to je beogradsko tržište, zatim određena stopa i direktnog profita za one ulagače koji ulažu u ovakvu vrstu objekata. Za potrošače to su niže cene, uvođenje novih standarda, polisa kvaliteta“, objašnjava Pušara.

    Opština Ivanjica, na primer, jedna od poznatijih po kvalitetnim poljoprivrednim proizvodima, procenila je da je ovo isplativ posao. Predsednik Opštine Ivanjica Milomir Zorić kaže da je to značajan projekat imajući u vidu da je Ivanjica jedna od poznatijih po proizvodnji krompira i malina.

    „Sigurno da je to odlična priča da se plasiraju proizvodi i mi smo prihvatili tu inicijativu odmah na početku. Mi se nadamo da će to biti isfinansirano uglavnom od donatorskih sredstava“, kaže Zorić.

    Izgradnjom veletržnice, kažu nadležni, smanjiće se i cenovni šokovi, pa se neće dešavati da, kao na primer letos, za samo jedan dan paradajz poskupi četiri puta.

    Ljiljana Stanković, pomoćnik ministra spoljne i unutrašnje trgovine kaže da je ogroman značaj veletržnice za razvoj konkurentnosti u ovoj oblasti i za razvoj prometa.

    „Ova veletržnica će svakako doneti jedan novi konkurentski nivo cena i zadovoljstvo naših potrošača, pre svega, oni će biti snabdeveni jeftinijim i svežijim proizvodima“, kaže Stankovićeva.

    U razvijenim evropskim zemljama kao što je Italija, veletržnice u prometu sveže hrane učestvuju sa 40 odsto, u zemljama u razvoju poput Mađarske i Poljske i do 65 procenata, dok je za sada kod nas taj procenat zanemarljiv.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE