Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ministri – estradni umetnici?

    Piše: Dr Borislav Miljanović, Represent System

    Prošlog puta sam pisao o skrivenoj kameri u kojoj se zatekao naš premijer u kontekstu reputacije države i njenih insitucija pred svojim građanima. Međutim, ako ostavimo po strani sve nesrećno zamišljene i još gore izvedene delove tog, nazovimo projekta, ostaje jedna, naročito sa komunikacijskog aspekta, zanimljiva tema o učešću političara ili drugih važnih i „ozbiljnih“ javnih ličnosti u emisijama zabavnog karaktera, u opuštenim situacijama pred kamerama, sa mikrofonom u rukama ili loptom u nogama.

    Mnogi će reći da, konkretno političarima, tu nije mesto, da oni imaju važnijeg posla, a da mi zajedno sa njima nemamo mnogo razloga za smeh, šalu ili razonodu. Ipak, svi znamo da to nije baš i u potpunosti istina – nije namršteno lice garancija ozbiljosti u pristupu poslu. Rezultati i kvalitet postignutog su mnogo bolji pokazatelji toga koliko ozbiljno shvatate svoje dužnosti. Ono što većinu iritira u ovakvim primerima jeste (najčešće) odsustvo osećaja za kontekst, priliku i meru. Političari i predstavnici državnih institucija nisu roboti, ali nisu ni estradne ličnosti. Mi svi želimo da oni najpre rade svoj posao kako treba, ali i da celom svojom pojavom i nastupom odaju utisak osobe koja je bar prijatna i simpatična, ako ne i nužno bliska po stavovima. Ta potreba je veoma prirodna i nimalo neozbiljna, jer otkrivajući šta političari smataju zabavnim, otkrivamo nove aspekte njihove ličnosti – iste one ličnosti koja ima za zadatak da obavlja veoma ozbiljne društvene poslove. Upravo iz tog razloga je koketiranje politike sa popularnom kulturom ustaljeni deo političkog PR arsenala kako u predizbornim kampanjama, tako i u dnevnopolitičkim situacijama.
     
    Krajem prošle godine, tačnije neposredno pred taj dugo najavljivani 21. decembar, Julia Gillard, predsednica australijske vlade, učestvovala je u lokalnoj emisiji posvećenoj ovoj globalnoj temi duhovitim snimkom koji je odmah postao YouTube hit, a u kome se obratila građanima Australije sa obaveštenjem da smak sveta definitivno dolazi, ali da će se ona boriti za svoje sugrađane do samog kraja.

    Da ovakav način komunikacije nije rezervisan samo za pojedince već da se uspešno može primeniti i kroz insitucije, pokazala je nedavo Bela kuća na svom zvaničnom sajtu, u delu posvećenom peticijama građana. Posebnu pažnju na Internetu i u medijima je izazvao zvaničan odgovor Bele kuće na peticiju fanova filmskog serijala „Ratovi zvezda“ za izgradnju svemirske stanice „Zvezda smrti“, a koju je potpisalo skoro 35 hiljada građana. Pored duhovitih komentara o finansijskoj neodrživosti takvog poduhvata, i skretanja pažnje na činjenicu da Bela kuća ipak ne podržava razaranje planeta, ova prilika je zgodno iskorišćena da se građani podsete na dosadašnje američke uspehe u istraživanju svemira, kao i da se promoviše nauka i obrazovanje.

    Dakle, moguće je komunicirati sa građanima zvaničnim kanalima informisanja, na kreativan i zabavan način, sa ukusom i merom. Setite se toga kada sledeći put vidite domaćeg političara u reality show-u, u emisijama gde se u isto vreme jede i peva, ili u ulozi sudija u emisiji Zvezde granda. Takođe, setite se toga kada vam je asocijacija na neku državnu instituciju ili ustanovu namršteno i strogo lice iza šaltera ili suvoparna i bezlična saopštenja. Setite se zato što je drugačiji i inovativniji način komunikacije dobar znak da mnogo toga drugog „iza fasade“ funkcioniše kako treba. Uspostaviti konstruktivan i autentičan razgovor sa građanima na različitim nivoima i u različitim situacijama, to je veoma ozbiljan posao.


     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE