Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    JAT duguje 170 miliona evra

    JAT Airways će u narednih mesec ili mesec i po dana biti restrukturisan, ali će ostati nacionalna aviokompanija, izjavio je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

    JAT će dobiti novih šest aviona putem lizinga i biti rasterećen dugova, koji će se verovatno preneti na državu, rekao je Mrkonjić na skupu o strategiji razvoja vazdušnog saobraćaja u Srbiji, u Agenciji za kontrolu letenja na aerodromu.

    Nacionalna aviokompanija, prema rečima njenog direktora Vladimira Ognjenovića, trenutno duguje 170 miliona evra.

    Ognjenović je rekao da od tog ukupnog duga, JAT duguje 55 miliona evra bankama u stečaju, čiji je najveći poverilac država. Pored toga, prema njegovim rečima, JAT duguje i 70 miliona evra na ime kredita za koje je država dala garancije.

    Direktor JAT-a je rekao da je preostali dug isključivo prema domaćim dobavljačima, od čega najviše beogradskom aerodromu „Nikola Tesla“ i NIS-u i istakao da ne postoje dugovanja prema stranim dobavljačima.On je kazao da se, zajedno sa resornim ministarstvom, traži rešenje za izmirenje duga beogradskom aerodomu, dok je sa NIS-om dogovoreno da se dug otplaćuje od maja, od kada se očekuju veći prihodi srpskog avioprevoznika.

    Ministar Mrkonjić je kazao da će JAT biti rasterećen dela radne snage, tako što je predviđen socijalni program na dobrovoljnoj bazi.On je istakao da su potencijalni strateški partneri dobrodošli u JAT.

    Menadžmet novog JAT-a prema rečima ministra biće sastavljen od stručnih ljudi i imaće zadatak da aviokompanija ovu godinu završi bez gubitaka, a Mrkonjić je izrazio uverenje da je to ostvarljivo, ali i da će država pomoći ukoliko bude ostvaren mali gubitak.

    Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Milutin Popović je rekao da se razmatra ideja da sa starim JAT-ovim avionima bude formirana nova aviokompanija sa Aviogeneksom, koja bi bila niskotarifni avioprevoznik.Popović je naveo da razgovora sa Aviogeneksom o tome i da bi ta zajednička aviokompanija mogla da bude firma-kćerka JAT Airways-a. On je rekao da će, kada bude JAT restrukturisan, verovatno biti više interesovanja za strateško partnerstvo, jer ga sad u ovakvom stanju nijedna strana aviokompanija neće.

    Direktor JAT ervejza Vladimir Ognjenović je istakao da država ne dotira JAT i da je ova kompanija, uprkos svim teškoćama sa starom flotom, uspeo u prethodne dve godine da poveća broj putnika i podigne za 6,5 miliona evra ukupan prihod.

    Ognjenović je ocenio da je sasvim realno da JAT Airways uz planiranu podršku vlade i države sa novim avionima završi ovu godinu na nuli, istakavši da je potpuno siguran da će JAT već u prvoj polovini ove godine biti sasvim druga kompanija.Na pitanje da li je Etihad zainteresovan za starteško partnerstvo sa JAT-om, on je kazao da je ta aviokompanija, nakon inteziviranja saradnje sa Ujedinjenim arapskim emiratima izrazila interesovanje za JAT i da su već razmenjeni podaci. On je rekao da se ti podaci sada analiziraju i da će se tek onda videti da li je Etihad, iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, zainteresovan za neki vid sradnje sa JAT-om, ali da to pre svega zavisi od njhovih strateških planova za jugoistočnu Evropu.
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE