Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nova koncepcija aviosaobraćaja u Velikoj Britaniji

    Velika Britanija zbog sve većeg zagušenja na velikim aerodromima razvija novu koncepciju pružanja usluga aviotransporta, koja predviđa decentralizaciju i specijalizaciju vazduhoplovnih pristaništa.

    Zagušenja u aviosaobraćaju, posebno na velikim čvorištima, postala su problem s kojim se razvijene zemlje neuspešno bore, jer su saobraćajni kapaciteti za transfer putnika iz gradova ka aerodromima i obrnuto nedovoljni, saopštilo je Udruženje linijskih pilota Srbije. Broj putnika se iz godine u godinu uvećava, ali i broj avioprevoznika.

    Manston Internešnel se nalazi na nešto više od 100 kilometara od Londona, i to je 17. u nizu britanskih aerodoma koji će direktnom linijom biti povezan sa Amsterdamom. Kompanija KLM, koja posluje u okviru grupacije AirFrance KLM, obavljaće ka ovom aerodromu saobraćaj dva puta dnevno, avionom Foker 70.

    Na ovaj način će stanovnici jugoistočnog dela Britanije imati brz pristup aerodromu Šiphol, što će im omogućiti da lete na više od 190 destinacija širom sveta.

    Organizacija ABTA, koja postoji već 60 godina, a čiji je rad usmeren ka objedinjavanju i racionalizovanju transportnih i uslužnih kapaciteta Britanije, ističe da toj zemlji predstoje korenite promene u domenu transporta. Ankete ove organizacije ukazuju da u Londonu više od polovine putnika dolazi na aerodrome automobilima ili taksijem, a da svega trećina koristi usluge podzemne železnice.

    Putnici su najviše nezadovoljni vremenom koje provode na putu do aerodroma, a zatim i vremenom koje izgube u tranzitnim letovima. Izmeštanje interkontinentalnih letova iz velikih centara je možda rešenje, medutim ABTA ukazuje da se ni tim postupkom neće "raščistiti gužva" u aviosaobraćaju. Sistem saobraćaja bi trebalo, pre svega, decentralizovati a zatim redefinisati kapacitete za prijem vazduhoplova.

    Velike vazdušne luke bi trebalo, kako je navedeno, da budu oslobođene od lokalnog saobraćaja i poslovne avijacije. U dugom koraku bi se omogućilo bolje regionalno povezivanja manjih aerodroma u Britaniji s okolnim međunarodnim čvorištima, što se može videti kroz primer aerodroma Manston.

    Tako bi se i aerodromska preduzeća specijalizovala za određenu vrstu saobraćaja. Manji aerodromi bi preuzeli poslovnu avijaciju, nešto veći lokalni bi preuzeli saobraćaj, a uslužni kapaciteti velikih aerodroma bi bili usmereni na protok putnika u dugolinijskom saobraćaju.

    Foto: sxc.hu

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE