Nestle planira prodaju `loših` brendova
Jedan od najvećih svetskih prehrambenih giganata, Nestle, razmišlja o prodaji svojih nerentabilnih brendova i namerava da unapredi svoje poslovanje odustajenjem od preduzeća koje slabo posluju.
Generalni direktor švajcarske kompanije Paul Bulcke kaže da je Nestle sastavio listu preduzeća čije se poslovanje može poboljšati i onih kod kojih to nije slučaj i sada su na redu konkretni potezi.
Prodaćemo pojedine brendove. Želimo da poslujemo a ne da vegetiramo. Vremenski okvir treba da se mudro definiše ali neizostavno ćemo učiniti nešto konkretno, rekao je Bulcke u svom obraćanju investitorima.
Prioritet je efikasno upravljanje kompanijom, strukturna efikasnost i smanjenje kapitalnih ulaganja, istakao je direktor Nestlea.
Ne imenujući konkretne brendove, Bulcke je dodao da su neki od njih "suviše dugo izbegavali kontrolu kao i saradnju na nivou grupe".
Sugerišući da je proces već u toku, neimenovani izvori su prošle nedelje izjavili za Reuters da će Nestle prodati proizvodača energetskih pločica Nestle Powerbar.
U poslednjih nekoliko kvartala, Nestle je ostvarivao slabije rezultate od sličnih kompanija u sektoru, delom i zbog veličine i široke lepeze brendova, od hrane za odojčad Gerber, preko vode Perrier do instant kafe Nescafe.
Kompanija je prošle godine ostvarila prihod od 92,2 milijarde švajcarskih franaka a njena tržišna kapitalizacija iznosi 203,81 milijardu franaka.