Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Advertajzing u 2014: Nastavlja se trend digitalizacije

    Gde će se kompanije najviše reklamirati u narednoj godini i da li će reklamiranje preko mobilnih telefona zaživeti na našim prostorima

    Advertajzing kao vrsta komunikacije čija je svrha informisanje i obaveštavanje o uslugama i proizvodima, poprima sve moguće oblike za lakše prepoznavanje od strane potencijalnih kupaca. S razvojem tehnologije advertajzing dobija šansu za povezivanje klijenata i njihovih brendova sa potrošačima direktno preko njihovih mobilnih telefona, i omogućava im da izaberu kada, gde i na kom ekranu žele da dobiju reklamu. Umesto kreiranja masovnih jednosmernih ’broadcasting’ kampanja, usmerenih na određenu ciljnu grupu potrošača, ovo će biti prilika za dvosmerne komunikaciju u kojoj učestvuju obe strane – i oglašivač i potrošač.

    Pitali smo preduzetnike nekih naših kompanija koje su tendencije advertajzinga u 2014. godini i kako će sve to izgledati u Srbiji?

    Advertajzing će deliti sudbinu ekonomskog ambijenta

    Advertajzing u 2014: Nastavlja se trend digitalizacijeGoran Milićević, izvršni direktor marketinga Komercijalne banke, kaže da će advertajzing deliti sudbinu ekonomskog ambijenta, kao i da će najaktivniji biti oni koje na to tera, pre svega, jaka tržišna konkurencija.

    „Generalno, očekujem nešto niže budžete raspoložive za ovu funkciju, pošto je imperativ štednje postao obrazac ponašanja, čijim nepoštovanjem se može nauditi najviše samom sebi. Ne menja u tome ništa ni znanje, potvrđeno kroz iskustvo, da je to i neophodna i korisna investicija, a ne neopravdana potrošnja,” kaže Milićević.

    Trend porasta učešća reklame u elektronskim, na račun štampanih medija, prema mišljenju direktora marketinga Komercijalne banke, će se nastaviti.

    „Reklamiranje preko mobilnih  uređaja biće komunikacioni kanal koji će imati najbrži rast. Očekujem da se ovaj globalni trend intenzivnije iskaže i kod nas, upravo u narednoj godini, kao i u godinama koje slede. Ne samo u advertajzingu, nego i u obavljanju redovnih tržišnih poslovnih transakcija, naročito u trgovanju, kao i u sferi finansijskih usluga,” kaže Milićević i dodaje da će mnogi biti iznenađeni kojom brzinom ovaj segment napreduje, a oni koji to ne shvate i  prihvate na vreme, ’biće tržišno oštro opomenuti, a verovatno i kažnjeni’.

    Ekspanzija oglašavanja na mobilnim uređajima

    Advertajzing u 2014: Nastavlja se trend digitalizacijePrema mišljenju Radeta Tričkovića, direktor kompanije za internet oglašavanje HTTPOOL, dosadašnje iskustvo pokazuje da domaće tržište globalne trendove uglavnom prihvata sa zakašnjenjem.

    „Tako, forme video oglašavanja su do ove godine bile uglavnom zapostavljene, dok u 2014. treba očekivati značajan rast ovog segmenta tržišta. Slična situacija je i sa oglasnim modelima koji se baziraju na angažovanju posetilaca sajtova i oglašavanjem na mobilnim platformama,” kaže Tričković za BIZLife magazin.

    Kako navodi, najposećeniji domaći sajtovi, Google i Facebook su lideri, kako po prihodima od oglašavanja tako i po broju oglašivača, i taj trend će se nastaviti i u narednoj godini.

    „Realno je očekivati i da se ekspanzija oglašavanja na mobilnim uređajima, koja je praktično počela ove godine, nastavi, ali treba imati u vidu da je i dalje reč o vrlo skromnim iznosima, odnosno samo oko tri odsto ukupnih sredstava koja se investiraju u online oglašavanje odlazi na mobilne telefone i tablet uređaje,” rekao nam je Tričković.

    Advertajzing u 2014: Nastavlja se trend digitalizacijeBojan Rendulić, direktor kompanije Initiative FB, kaže da je sigurno da ćemo i  u narednoj godini biti svedoci promena u industriji oglašavanja.

    „Trend digitaliazacije će se nastaviti, ne samo kroz rast udela digitalnog oglašavanja, već i u kontra smeru, svi tradicionalni mediji će se, svaki ponaosob, menjati kroz usvajanja nečega što možemo nazvati najboljom praksom iz digitalnog sveta,” kaže Rendulić i dodaje da je jedna od pozitivnih strana toga što digitalno oglašavanje ima sve veći udeo, a samim tim i uticaj, ta što se na neki način smanjuje ’entry ticket’ u svet oglašavanja i medija.

    „Sa malim budžetima koji su dobro isplanirani, uz korišćenje alata koje pružaju digitalni mediji, čak i male kompanije mogu biti veoma vidljive i ravnopravno se nositi se sa najvećim oglašavačima,” kaže Rendulić za BIZLife.

    Društvene mreže i 2014. 

    Oglašavanje na Facebooku i Googleu i dalje će biti u fokusu i u 2014.godini. Portal Emarketer (www.emarketer.com), napravio je listu trendova advertajzinga na društvenim mrežama. Oni 2014.godinu zovu godinom ’društvenog prihvatanja’, u smislu društvenih mreža. Kao glavne trendove ističu mogućnost reklamiranja preko video sadržaja i još veće prisustvo korisnika na društvenim mrežama preko mobilnih telefona. Takođe se navodi da će u 2014. i tehnički biti mnogo jednostavnije postaviti reklame. Navode i da će pored tradicionalnih kanala oglašavanja poput Facebooka i Twittera, porasti reklamiranje preko drugih društvenih mreža kao što su Instagram i Pinterest.

    Tekst je u celosti preuzet in novog broja BIZLife magazina

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE