Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novosti: Most na Adi od 360 miliona evra

    Posle silnih polemika koliko je koštao Most na Adi, konačno su sračunati i obelodanjeni svi troškovi iz čega proizilazi da cena ove građevine, sa pristupnim saobraćajnicama, iznosi 360 miliona evra. Grad izvođačima duguje još 27 miliona evra.

    Sam most preko reke je koštao 161,2 miliona evra. Prvobitno je 2008. godine ugovorena njegova izgradnja za 124,5 miliona, ali su troškovi tokom gradnje značajno narasli, pišu Novosti.

    Tako je tri godine kasnije korigovan ugovor kako bi za most bilo isplaćeno 35 miliona evra više od planiranog. Na osnovu podataka koje smo dobili, do sada je izvođačima radova na izgradnji plaćeno 157,2 miliona evra, a preostalo je da se plate još četiri miliona.

    Petlja Radnička koštala je 75,1 milion evra. Izvođaču je do sada plaćeno 65,7 miliona evra, a na petlji treba još da se uredi teren ispod konstrukcije i očekuje se početak tehničkog pregleda.

    Petlja sa novobeogradske strane je bila dosta jeftinija, ali i manje građevinski komplikovana. Njena cena je iznosila 40,8 miliona evra, a izvođaču je do sada plaćeno 37,2 miliona evra. Ostalo je još da se uredi teren i obavi tehnički pregled.

    Cena petlje Hipodrom na kraju je stala na 63 miliona evra. Izvođaču "Ratku Mitroviću" Direkcija za građevinsko zemljište ostala je dužna još oko deset miliona evra, ali ni ovaj projekat nije u potpunosti završen.

    Za izgradnju mosta i pristupnih puteva grad je sa EBRD i EIB ugovorio kredite od ukupno 289 miliona evra. Od tog iznosa do sada je potrošeno 251.912.852. Ostala potrošena sredstva izdvojena su iz budžeta grada.

    Tehnički pregled Mosta na Adi je u završnoj fazi, tako da ovaj objekat još nije dobio upotrebnu dozvolu. Razlog za to je što je izmenjen projekat mosta. Takođe ni na pilon mosta nije postavljen vrh od sedam metara.

    Most preko Ade i njegovi prilazi su deo prve faze izgradnje Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, od Kvantaške pijace do Pančevačkog mosta. Da bi ona bila završena potrebno je još napraviti deonicu puta od buvljaka do Tošinog bunara koja će koštati oko 20 miliona evra.

    Za tunel potrebno milijardu evra

    Za tunel kroz Topčidersko brdo i auto-put od Partizanovog stadiona do čvorišta Šumice, gde se ulazi u novi tunel, urađeni su idejni projekti. Trasa dalje ide ulicama Grčića Milenka i Pop Stojanovom do Bulevara kralja Aleksandra, preko Severnog bulevara i Bogoslovije do Pančevačkog mosta.

    Pre desetak godina procenjivano je da će njegova cena biti oko milijardu evra. Ukupna dužina je 17 kilometara od čega 3,3 kilometra u tunelima i 5,4 kilometra na mostovskim konstrukcijama.

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE