Tajna brzog bogaćenja leži u glupoj ideji

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tajna brzog bogaćenja leži u glupoj ideji

    Šta je potrebno da napravite kompaniju kao što je Facebook, Microsoft, Apple ili Google? Istaknuti investitori iz Silikonske doline tvrde da vam treba ideja koja zvuči loše. Ali stvarno loše.

    Trik je u tome da ideja ustvari uopšte nije loša. Zapravo je genijalna, samo što većina ljudi to ne vidi.

    Chris Dixon, partner u venture capital fondu koji investira u startup-ove i suosnivač kompanije Hunch koju je pre par godina prodao eBay-u za 80 miliona dolara, ima teoriju prema kojoj su najbolje startup ideje one koje isprva deluju loše.

    Možda dobra ideja koja jednako dobro zvuči izgleda kao bolja opcija, ali tu je varka. Velike kompanije već rade na ovakvim idejama i u njih ulažu ogroman kapital i radnu snagu. Recimo, bolja baterija za pametne telefone je dobra ideja koja tako i zvuči, ali Apple i Samsung već rade na njoj.

    "Preduzetnici i startup kompanije posluju sa takozvanim ostacima, odnosno sa idejama koje velike kompanije odbiju", tvrdi Dixon podsećajući da kada je Google nastao, tadašnja velika kompanija Yahoo je na internet pretraživač gledala kao na servis koji korisnika samo odvlači od njihovog sajta.

    Skorašnji primer je Airbnb. Odlična ideja koja je delovala loše jer su svi mislili da je couch-surfing neobičan način putovanja koji se samo hipsterima dopada.

    Dixon je primetio četiri karakteristike dobre ideje koja naizgled deluje loše:

    1. Moćni ljudi ih odbacuju 'kao igračke'

    Kompanija za slanje telegrafa Western Union je 1876. godine odbila da kupi tehnologiju za telefoniranje, iako joj je bila ponuđena, jer su smatrali da telefoni nisu jednako pogodni za poslovnu komunikaciju kao telegram.

    2. Ideje koje se zasnivaju na pružanju jedne usluge koju u sklopu svojih usluga već pruža neka velika kompanija

    Novine New York Times nisu videle kao dobru ideju da male oglase koji se objavljuju u novinama, objave online, dok je sajt Craigslist tu ideju sproveo u delo i bio u pravu. Danas ova kompanija vredi 2 milijarde dolara i smatra se jednom od najuspešnijih starup-ova svih vremena.

    3. Ideja više liči na hobi nego na poslovni poduhvat

    Kompanija Apple je upravo tako počela, u garaži je ručno napravljen personalni računar.

    4. Ideje koje idu uz dlaku društvenim navikama

    Nekada su slike, postavljane na sajtovima za njiihovo skladištenje, u startu bile privatne, dok Flickr nije napravio preokret i postavio ih da po default-u budu javne. Danas je to jedan od popularnijih sajtova za skladištenje slika.

    "Do najboljih ‘loših’ ideja se dolazi putem ličnog iskustva, potpuno zaobilazeći trendove koji vladaju u industriji.", Dixon-ov je zaključak i savet za kraj. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE