Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Počela modernizacija srpskih pruga

    Na deonici Beograd – Pančevo počela je rekonstrukcija i modernizacija srpskih pruga finansirana ruskim kreditom od 800 miliona dolara. Kada se završe radovi ovom prugom će se voziti 120 kilometara na sat, a rok za izgradnju je dve i po godine.

    Sporazum o ruskom kreditu potpisan je januara 2013. godine u Moskvi i njime će biti finansirano 85 odsto vrednosti radova. Dobijen je sa rokom otplate na 10 godina, grejs periodom od četiri godine i godišnjom kamatom od 4,1 odsto.

    Ruskim kreditom biće finansirano ukupno pet projekata: Beograd – Pančevo, rekonstrukcija i modernizacija šest deonica na Koridoru 10 u dužini od 112 km, izgradnja drugog koloseka i rekonstrukcija postojećeg na deonici Stara Pazova – Novi Sad u dužini 44 km na Koridoru 10, obnova pruge Beograd – Bar kroz Srbiju u dužini od 200 km i nabavka novih dizel motornih garnitura iz Rusije vrednih od 100 miliona dolara.

    Otvaranju gradilišta prisustvovali su predsednik Srbije Tomislav Nikolić i visoka delegacija iz Rusije, koju predvode ministar saobraćaja Maksim Sokolov i generalni direktor Ruskih železnica Vladimir Jakunjin.

    Modernizacija železničke infrastrukture jedan od prioriteta Vlade Srbije zbog razvojnog potencijala koji ona donosi čitavoj srpskoj privredi, rekao je Nikolić koji je i otvorio radove.

    Direktan uticaj razvoja železnice na razvoj čitave ekonomije ogleda se u učešću oko 160 hiljada ljudi u saobraćajnim delatnostima, ili, šire gledano, činjenici da blizu 500 hiljada građana Srbije živi od saobraćajne delatnosti, kazao je Nikolić.

    Indirektan uticaj, kako je objasnio, ogleda se u privlačenju međunarodnih tranzitnih tokova, što će doneti devizni priliv Železnicama, povećanju atraktivnosti za strane investicije, što će doprineti otvaranju radnih mesta, većoj mobilnosti stanovništva, ubrzanom protoku robe i ravnomernijem regionalnom razvoju.

    Prema njegovim rečima, modernijom železnicom stvoriće se i uslovi da se domaća privreda više osloni na železnicu kao sredstvo prevoza robe, a putnički železnički saobraćaj dobiće na kvalitetu usluge, tako da prelazak iz evropskih u srpske vozove više neće biti povratak vek unazad.

    Prema rečima generalniog direktora Ruskih železnica Vladimira Jakunjina, lansiran je veliki projekat rekonstrukcije i izgradnje srpskih pruga koji će se finansirati ruskim kreditom od 800 miliona dolara, koji je tek početak saradnje.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE