Turisti bi mogli da plove Srbijom
Sa 2.000 kilometara plovnih puteva, od kojih su tri reke u međunarodnom režimu plovidbe, Srbija ima velike neiskorišćene mogućnosti za razvoj nautičkog turizma, zaključeno je na okruglom stolu, u okviru Sajma nautike.
Dunav, Sava i Tisa imaju međunarodni režim, delimično su plovne Velika Morava i Tamiš, a plovidba je moguća i na pojedinim jezerima. Pored kružnih plovidbi, moguća je individualna plovidba na rekama i jezerima, kao i iznajmljivanje brodova i jedrilica.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Zoran Radmilović naveo je da za Srbiju predstavlja problem nedostatak finansija, ali da je ipak loša organizacija najveća prepreka u oživljavanju i održavanju plovnih puteva.
Neophodna je edukacija stanovništva u priobalju i podizanje ekološke svesti, kazao je on i dodao da se mora shvatiti da je korišćenje voda višenamenska oblast, koja nije vezana samo za nautiku i turizam, već i za poljoprivredu, transport i industriju.
Predsednik Udruženja nautičara "Dunavski propeler“ Krsta Pašković predočio je da mora da postoji bolja i direktnija veza lokalnih samouprava sa nadležnim institucijama.
Predstavnik Grupacije za nautiku i turizam PKS Ðorđe Radovanović je istakao da ne postoji podrška nadležnih insitutucija, već samo spoticanja na svakom koraku.
On je naveo da ni sami nautičari nisu dovoljno informisani o situaciji na rekama dalje od svoje obale i istakao neophodnost promocije svega što može da se doživi na rekama. Ljudi koji se odlučuju za nautički turizam nisu dovoljno edukovani.
Učesnici skupa su ukazali na nepostojanje marina i benzinskih pumpi na vodi, na neadekvatne uslove za pristajanje i boravak u mnogim mestima.
Zbog odnosa Ministarstva za saobraćaj prema nautičkom turizmu, došlo je i do drastičnog pada tog turizma. Zakon o oporezivanju plovila iz 2009. nije adekvatan za nautičare, jer sezona traje 3-4 meseca, a nameti se plaćaju čitave godine. Zbog toga je u poslednjih pet godina alarmantno smanjenjen broj plovila, za 70 odsto.
Foto: Beta