Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pametan vodič za pametno oblačenje

    Odelo, kravata, poslovna suknja, haljina, pažljivo biran nakit, dobro uklopljen kaiš, bez dekoltea i golih prstiju i kratkih pantalona– to bi ukratko bio odevni deo poslovnog bontona. Ali, od garderobe koju nosite na posao možete dobiti mnogo više od pukog uklapanja u pravila poslovnog sveta. Ono što stavite na sebe i uputite se na posao, značajno vam može pomoći da bolje mislite, da budete kreativniji, produktivniji, u boljem raspoloženju ili fokusu.

    Studenti koji su na testu iz matematike nosili bele mantile koje nose naučnici, postigli su značajno bolje rezultate. Izgleda da im je mantil podigao nivo koncentracije i ulio dozu samopoudanja. (A, kakvi bi rezultati bili da su im rekli da su to mantili koje nose slikari u svojim ateljeima?). Zato, pažljivo birajte šta ćete obući, a u zavisnosti od zadataka koji vas čekaju. (Ovo je studija Kellogg škole menadžmenta objavljena prošle godine.)

    Kada nose odela, zaposleni su sebe opisali kao produktivne, vredne pažnje, poverenja i kao autoritete. Kada su obučeni opuštenije, rekli su da su više prijateljski nastrojeni prema drugima. I, šta su zaključili? Odelo im je teret kada se od njih traži kreativnost. (Istraživanje objavljeno pre pet godina, autori Joy V.Peluchette i Katherine Karl.)

    Neverovatnu moć imaju i predmeti za koje se veruje da su od vrednosti – srećne olovke, srećna kravata, srećna ogrlica. Ovakve ’amajlije’ dobro utiču na koncentraciju i samopouzdanje i ovakvu njihovu moć treba koristiti kada se radi o važnom sastanku ili zadatku. (Dokazalo istraživanje od pre dve godine sa Virginia univerziteta).

    Muškarac u odelupre i ljubaznije bude poslužen u prodavnici, ima više sreće u razgovorima sa donatorima i opisan je kao intelignetan i ’akademski tip’. A, žena koja se na razgovoru za posao pojavi obučena svedenije poslovno, bliže stilu muškarca, opisana je kao agresivnija i snažnija i češće dobija posao. (Istraživanje objavljeno u Časopisu za primenjenu socijalnu psihologiju 2006.)

    Formalno odelo nije baš uvek najbolji izbor. Kako ćete se obući zavisi i od publike kojoj treba da se obratite – poslovnom svetu, za koji pretpostavljate da će biti u odelima, obratite se takođe u odelu; ako se obraćate mlađoj populaciji i nekom kreativnom timu, prilagodite se njihovom opuštenijem stilu. Zašto? Pažljivije će vas slušati, bićete ubedljiviji i više će vam verovati. (Još je osamdesetih rađeno veliko istraživanje koje je dokazalo da će čovek u odelu pre izmoliti novac za telefonsku govornicu na aerodromu, među poslovnim svetom, nego u gradskom pervozu).

    Tako da je pravilo da pravila nema. Nikada ne zapostavljajte značaj garderobe koju nosite i pre odluke mislite o tome kakav utisak tog dana želite da ostavite, sa kim treba da se sretnete, da li treba da impresionirate ili samo treba da na svet donesete novu ideju (tada odelo i kravatu ostavite u ormaru).

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE