Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dečko za primer: On ima 18 godina i sam je zaradio milione

    Nick D’Aloisio ima 18 godina i jedan je od najmlađih milionera na svetu koji su novac zaradili sami i najmlađi je preduzetnik u čije je pokretanje biznisa neko uložio kapital.

    Prošle godine je ovaj mladi Britanac svoju aplikaciju Summly, koja sakuplja dnevne vesti i sumira ih u kratak tekst, prodao za 30 miliona dolara Yahoo-u. Danas je jedan od ključnih inženjera mobilnih aplikacija u istoj kompaniji.

    Nedavno ga je Wall Street Journal proglasio inovatorom godine, ali kako je sve počelo?

    Od malih nogu Nick D’Aloisio je bio ljubitelj novih tehnologija i kada je 2008. Apple najavio prodaju aplikacija (App Store) poželeo je da nauči kako se one prave. Mesec dana pošto je App Store počeo sa radom, D’Aloisio je postavio svoju prvu aplikaciju pod nazivom  FingerMill. Aplikacija je predstavljala traku za trčanje za prste i prvog dana je zaradila 79 funti. D’Aloisio je imao 12 godina i zaradio je svoj prvi novac.

    Sledeće što je napravio bila je besplatna aplikacija pod nazivom TouchWood. Ova aplikacija je bila jednostavna i zabavna – ekran telefona je izgledao kao drvo i kada bi se kucnuo, čuo bi se odgovarajući zvuk. Nastavio je sa izradom aplikacija u svojoj sobi i sa svakom bi naučio nešto novo.

    Ideju za Summly dobio je 2011. koristeći Twitter. Shvatio je da mnogo vremena gubi u pretraživanju vesti kako bi našao one koje ga zanimaju. Prva aplikacija koju je osmislio zvala se Trimit, i njena pojava na tržištu izazvala je pažnju sajtova koji prate ovu oblast. Samo nekoliko sati pošto se aplikacija pojavila na sajtu Techcrunch,  D’Aloisio je primio e-mail od investitorske firme iz Hong Konga. Na taj e-mail nije ni odgovorio, jer je mislio da se neko sa njim šali. Međutim kada je usledio novi e-mail i poziv, shvatio je da će se njegov život potpuno promeniti. Dobio je prvu investiciju od 300 hiljada dolara za pokretanje Summly-ja i tada je imao 15 godina. Kasnije su u njegov biznis počele da ulažu i poznate ličnosti poput Yoko Ono, Ruperta Murdocha, Stephena Frya i Ashtona Kutchera, koji su investirali u njegovu kompaniju 1,23 miliona dolara.

    Danas je on inspiracija za sve mlade ljude koji žele da postanu preduzetnici i oni mu se često obraćaju za savet, a ovo je ono što ima da im kaže:

    „Kako biste prikupili kapital za pokretanje svog biznisa nemojte se fokusirati samo na ideju. Napravite plan implementacije i merljivosti uspeha za svoj biznis, jer su oni podjednako bitni kao i sama ideja. Danas je sve što vam je potrebno dostupno preko interneta, naučite sve neophodne veštine poput programiranja, marketinga, dizajniranja, poslovnog planiranja. Budite neustrašivi, ne plašite se neuspeha. Ne postoji bolji način za učenje od pokušaja i pogrešaka.“

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE