Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li biste Trampili srce za uspeh?

    Za uspešne ljude često se kaže da su nemilosrdni, i dok jedni takav imidž prihvataju i na njemu grade karijeru, drugi pokušavaju da se distanciraju od takvog stava. Da li su svi uspešni ljudi nemilosrdni i da li je to uslov za postizanje ciljeva? Odgovori zavise od načina na koji definišete termin, da li za vas nemilosrdan znači okrutan, beskrupulozan i surov ili nepopustljiv, odlučan i usresređen na cilj. Donald Trump i Richard Branson su pravi primeri za ova dva ugla gledanja.

    Kako razmišljaju oni najuspešniji najbolje pokazuje ’Business Brilliant’ istraživanje, koje kaže da 97 odsto multimilionera ne oseća nikakvu odgovornost kako bi pazilo na interese onih sa kojima posluje. Sa ovim stavom se slaže 85 odsto milionera i samo 25 odsto pripadnika srednje klase.

    Donald Trump sigurno pripada ovom procentu od 97 odsto. Poznato je da Trump kaže: „Budi brutalan“. Za njegov uspeh to je neophodno. Tržište nekretnina u kojem on posluje je samo po sebi brutalno. Zemljište je ograničeno, i posluje se tako što jedan mora da izgubi da bi drugi dobio. Za Trumpa nemilosrdnost je stav pobednika.

    Ali to ne znači da će Trump da ’obrlati’ ili ’prevesla’ ljude sa kojima posluje. Ovako uspešni ljudi znaju bolje od svih, da uzvratiti poštovanjem i držati se reči, jeste ono što gradi duge i isplative poslovne odnose.

    Suprotno njemu, Richard Branson za sebe voli da kaže da je ’dobar momak’: „Ne mislim da sam nemilosrdan…mislim da je to kontraproduktivno. Ljudi će sa vama obnavljati saradnju samo ako osećaju da su prethodni put dobro prošli“. Ali i on s vremena na vreme mora da donosi ’teške odluke’, kako ih sam naziva.

    Njegova prednost u odnosu na Trumpa je što njegova kompanija Virgin posluje u uslužnoj delatnosti, pa bi imidž okrutnog i bezosećajnog tiranina kakav ima Trump samo štetio poslu. Branson možda nije agresivan ali je odlučan i ima razvijen takmičarski duh, on možda u poslovanju pazi na interese druge strane, ali i on od toga ima korist. I njemu kao i Trumpu imidž donosi poslove, a samim tim i novac.

    Za one koji se više poistovećuju  sa njim nego sa Trumpom, Branson je, u kolumni koju piše za magazin ’Entrepreneur’, dao par saveta kako agresivan pristup u poslovanju može da se izbegne. Prema njegovim rečima, ukoliko nailazite na lošu saradnju sa pojedincima ili kompanijama, bolje nego da budete agresivni, je da probate da ih pridobijete na pozitivan način: „Imajte na umu da vi volite ono što radite i da je vaša uloga da ubedite druge da vole vašu firmu, na taj način će poželeti sa vama da sarađuju…ukoliko ne reaguju na pozitivan pristup, zapitajte se da li vi želite da sarađujete sa njima“.

    Sledeći put kada budete sklapali posao Branson savetuje: „Razmislite šta je cilj koji želite da postignete i šta su vaše snage koje će vam u tome pomoći. Sve što vam je potrebno je manje agresivnosti a više odlučnosti.“

    Čini se kao da je nemilosrdnost u nekom obliku neophodna za uspeh. Ponekad je namerno sredstvo dolaženja do cilja, a ponekad proizvod upornosti, strasti i vere u ono što radite.

    Teško je utvrditi granice gde se postaje nehuman i surov, stoga nemilosrdnost ne bi trebalo da bude pristup kojem ćete pribegavati, ali ga ne treba isključiti u situacijama kada procenite da je neophodan. Biti ’negativac’ ili ’zloća’, nije zabavno kao što ponekad izgleda. Budite obazrivi na koji način i u kojim situacijama će ovaj stav biti jedno od sredstava na vašem putu ka uspehu. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE