Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dani

    Šta se proverava kod polovnjaka i koliko to košta?

    Nova pravila za uvoz polovnih vozila u Srbiju koja važe od prošle nedelje, podrazumevaju temeljnu proveru u ovlašćenoj ustanovi pre carinjenja automobila, ali samim tim i veće troškove za kompletan proces uvoza.

    Cilj je da se utvrdi da li je automobil kompletan, da li ima tačne brojeve šasije i motora i da li ima odgovarajuću dokumentaciju, kažu nadležni.

    Postupak počinje na carini, gde se automobil prijavljuje. Do tada se vodi kao privremeno uvezeno vozilo. Zatim se on vozi u jednu od pet ovlašćenih ustanova.

    Taksa za proveru košta 280 dinara, a 3.000 dinara treba platiti za uverenje. Pregled vozila ustanova će naplatiti još 5.600 dinara. Da bi se procedura okončala, potrebni su saobraćajna dozvola i račun o kupovini.

    "Kontolišemo svu bezbedonosnu opremu koja na sebi ima homologacione oznake. To uključuje stakla, pneumatike, pojaseve, svu svetlosnu opremu koja se ugrađuje na vozilo i uključuje identifikacione podatke vozila", objašnjava profesor Mašinskog fakulteta Vladimir Popović.

    Mogu biti vraćena sva vozila koja ne ispunjavaju standarde bezbednosti ili ekologije ili koja nemaju euro 3 motor.

    U slučaju manjih nedostatka na vozilu, stranka će moći da ga ocarini, a naknadno će taj nedostatak otkloniti bez tehničkog pregleda, kaže direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović.

    Sve tehničke nedostatke moraju ispravljati ovlašćeni uvoznici, što može da bude veoma skup i dugotrajan proces. Da bi se izbegle zloupotrebe, kilometraža će ubuduće morati da bude usklađena sa dokumentacijom.

    Ovo uverenje će biti i na carini i na tehničkom pregledu, i svaka pojava da na tehničkom pregledu stigne vozilo sa drugačijom kilometražom ukazivaće na to da je sa vozilom rađena neka manipulacija, rekao je Zoran Alimpić iz Agencije za bezbednost u saobraćaju.

    Nova pravila uvoznici su dočekali sa novim cenama. To pravdaju time što im je sada manji izbor vozila za uvoz. Kako se najavljuje, od jeseni bi pravila mogla da budu stroža jer bi standard euro 3 mogao da zameni euro 4.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE