Šta sa viškom od 25.000 službenih vozila?
Skoro 25 hiljada vozila u državnoj upravi su višak, a mnoga od njih vrede manje od njihovog godišnjeg održavanja, a na prodaju će uskoro biti ponuđeno na hiljade automobila, većinom preko 2.000 kubika.
Posle odluke Gradske uprave Beograda da na aukciji proda gotovo trećinu vozila iz svog voznog parka, a prihod od prodaje uplati Fondu za pomoć poplavljenima, očekuje se takva odluka i na republičkom nivou.
Međutim, u državnoj upravi je više od 25.000 vozila višak i postavlja se pitanje kako ih sve "udomiti", a jedno od rešenja, kažu stručnjaci, jeste da se takvi automobili pošalju u službe kojima su stvarno potrebni.
Tako je, na primer, u Opštini Zaječar prethodno rukovodstvo koristilo automobile velike kubikaže za svakodnevne poslove. Kada bi sada te automobile ponudili na aukciji, oni bi jedva mogli da se prodaju za nekoliko hiljada evra, a opštini nisu potrebni.
Milan Božović iz Sekretarijata za saobraćaj u Zaječaru kaže da su neka neka vozila ustupljena Policijskoj upravi, koja je imala problem sa količinom i kvalitetom vozila.
Generalno, treba voditi računa koliko je vozila stvarno potrebno, ali s druge strane prodaja pa ponovna kupovina mnogo bi povećala troškove, napominje Božović.
U JP Putevi Srbije kažu da su i pre odluke Vlade započeli racionalizaciju voznog parka. Oko stotinu vozila biće otpisano, a ostala moraju da se rasporede službama kojima su najviše potrebna.
Stručnjaci kažu da bi od velikih i skupih limuzina javnih preduzeća mogao da se formira reprezentativni servis koji bi služio da, kada je potrebno, "uskoči" u prevoz važnih poslovnih partnera, a ne da svaki direktor poseduje "egzotično" reprezentativno vozilo.
Godišnje su službena vozila trošila 300 miliona evra poreskih obveznika. To je cifra koju ne mogu da izdrže ni mnogo veće i razvijenije zemlje u svetu. Planirano je da se od 300 vozila u Vladi, otuđi polovina.
Još se ispituje gde se i kako koristi skoro 20.000 vozila za specijalne namene koje koriste razne službe, poput MUP, BIA i Ministarstva odbrane.
Državna revizorska instutucija traga za još 6.500 vozila opšte namene. Sva ova vozila i njihovi vozači moraće na kraju da polože račune građanima i bar delimično skinu teret sa njihovih leđa.