Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nemačka bez novca za puteve

    Bez obzira na rekordne prihode od naplate poreza i predizborna obećanja, neophodne investicije u izgradnju i održavanje puteva u Nemačkoj i dalje nedostaju.

    Posledice svakodnevnih zastoja i kilometarskih kolona automobila i kamiona na nemačkim autoputevima oseća privreda. Gotovo četvrtina transporta robe unutar Nemačke odvija se drumskim putem.

    Nemačka, pored zemalja Beneluksa i Francuske, spada u najvažniju tranzitnu zemlju u Evropskoj uniji. Međutim, u proteklih nekoliko godina kvalitet nemačkih autoputeva ali i generalno saobraćajnica znatno je opao.

    Sa Svetskog privrednog foruma u Davosu upozoreno je da Nemačka zbog nedostatka investicija u izgradnju puteva dovodi u opasnost svoju lokacijsku prednost, misleći pritom na centralni geografski položaj. Nemačka je tako u svetu na desetom mestu, a tendencija je u opadanju.

    Izgradnja puteva je na listi prioriteta nemačke vlade. Međutim, to ne znači i da će biti više novca za izgradnju puteva. Investicije u iznosu od pet milijardi evra u toku naredne četiri godine su na nivou prošlih legislativnih perioda.

    "Pet milijardi evra savezne vlade nije dovoljno da se nadoknade propusti koji su napravljeni u protekloj deceniji“, kažu u nemačkom Auto-moto klubu ADAC i podsećaju da, bez obzira na rekordan prihod od poreza, dugoročno nisu povećane investicije u izgradnju puteva.

    U ADAC kažu da je 7,5 milijardi evra neophodno samo za održavanje puteva i mostova. Tome treba dodati da su sredstva prikupljena od naplate putarine za kamione takođe trebalo da budu usmerena u izgradnju puteva. "Međutim, to se nije dogodilo“, kaže portparol ADAC.

    Razlog što su mnogi putevi u dosta lošem stanju ne leži samo u nedostatku investicija. Tome treba dodati da se količina robe koja se prevozi drumskim putem znatno povećala.

    Jedna od studija pokazuje da je Nemačka godinama u putnu infrastrukturu investirala manje od evropskog proseka.

    U nekoliko evropskih zemalja se bez obzira na modernizaciju železnica smanjuje železnički saobraćaj. Zato se za prevoz roba sve više grade autoputevi. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE