Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Globalni trend `prepakuje` duvansku industriju

    Potrošnja duvana sve se više ograničava u celom svetu pa su kompanije prisiljene na saradnju, a preko dve španske duvanske kompanije kreće praktički globalno preslaganje u duvanskom biznisu.

    Prema pisanju Bloomberga, američka kompanija Reynolds American, proizvođač čuvenih Camel cigareta, namerava da preuzme špansku kompaniju Lorillard koja je sa svojom paletom proizvoda značajno prisutna i na američkom tržištu.

    Međutim, preuzimanje bi mogli da zakoče regulatori tržišta, ali bi se Imperial Tobacco Group tu mogao pojaviti kao "deus ex machina".

    Naime, britanski Imperial namerava da proda trećinu svog udela u španskoj Compania de Distribucion Integral Logista Holdings kako bi pribavio 800 miliona dolara za nove akvizicije.

    Time bi bio otvoren put za spajanje Reynoldsa i Lorillarda koji su među najvećim proizvođačima duvana u SAD, nakon Altrie.

    To bi ujedno bilo i najveće spajanje u duvanskoj branši čime bi bila stvorena megakompanija s više od 13 milijardi dolara godišnje prodaje.

    Reynolds na berzi vredi 32 milijarde dolara, a Lorillard 22 milijarde, pa će eventualno spajanje trebati da "blagoslovi" i najveći Reynoldsov deoničar, britanska duvanska kompanija British American Tobacco (BAT).

    Upućeni izvori Bloomberga tvrde da su predstavnici BAT koji drži 42 odsto Reynoldsovih deonica uključeni u pregovore o spajanju jer će BAT morati finansirati deo te transakcije.

    Predstavnici Reynoldsa, Lorillarda i BAT odbili su da komentarišu navode o megaspajanju. Međutim, logika pomalo nezahvalnog biznisa kojim se te kompanije bave prisiljava ih na povezivanje.

    Potrošnja duvana već je dugo na lošem glasu i sve se više ograničava u celom svetu, pa tako ni nekad obećana zemlja za duvansku industriju, Kina, više nije tržište iz snova.

    U sledeće četiri godine potrošnja duvana pašće za tri odsto na globalnom nivou, a 2,4 odsto u Kini. U ostatku sveta pad potrošnje duhanskih proizvoda iznosit će četiri posto.

    Ako dođe do povezivanja Reynoldsa i Lorillarda dođe, američka će kompanija najverovatnije morati da proda deo svog portfelja brendova, poput Koola, Winstona i Salema kako bi udovoljio zahtevima tamošnjeg regulatora tržišta.

    S ta tri brenda Reynolds drži oko pet odsto američkog duvanskog tržišta. Ove brendove bi mogao preuzeti upravo Imperial Tobacco koji drži tri odsto tržišnog udela, ocenjuju analitičari Citigroupa.

    Procene govore da bi preuzimanje tih brendova Imperial koštalo između pet i sedam milijardi dolara. Uprkos gotovo astronomskoj cifri koja bi poprilično rastegla Imperialove finansije, analitičari smatraju da bi se isplatilo ući u takvu transakciju.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE