Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kupca `muči` i račun i kvalitet

    Potrošači u Srbiji se najviše žale na usluge telekomunikacija i tehničku robu, ali i na račune za komunalije, struju, vodu. samo u 2013. godini broj prigovora potrošača povećan za preko 50 odsto.

    Najčešće žalbe potrošača u Srbiji odnose se na operatore mobilne telefonije, konkretno na iznos računa koji im pristigne, ali i na kvalitet telefona.

    Kupci imaju primedbe i na kvalitet kućnih aparata, hrane, odeće i obuće, naročito patika. Najnoviji podaci iz potrošačkih organizacija pokazuju da se naši kupci žale i za obračune i plaćanje komunalnih usluga, struje, gasa, vode…

    Samo tokom 2013. godine upućeno je 13.695 prigovora potrošača na raznu robu i usluge, što udruženjima za zaštitu potrošača, što Sektoru tržišne inspekcije, što Odeljenju za zaštiti potrošača.

    To je skoro pet hiljada više u odnosu na 8.834 prigovora, koliko ih je bilo 2012. godini, kažu za Novosti u Ministarstvu trgovine. U prvom kvartalu 2014. je bilo 3.955 prigovora potrošača.

    Međutim, a što bi bila valjana i koristna informacija, nisu izneti podaci o tome koliko je žalbi rešeno i u čiju korist, odnosno, koliko nezadovoljnih kupaca je uspelo da "izganja" pravdu putem prigovora.

    Problem kupaca u Srbiji je i nemogućnost ostvarivanja kontakta sa državnim organima zaduženim za inspekcijski nadzor u tim oblastima.

    Problem leži u činjenici da, recimo, kod mobilnih aparata, serviseri prave ugovor sa proizvođačem uređaja, a ne sa provajderom, pa se dešava da popravka telefona traje neopravdano dugo ili da se od korisnika traži da plati popravku,  kaže predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević.

    I kupovina "na daljinu" je i dalje problematična. Dešava se da potrošači naručuju putem interneta robu, koju plate putem popunjene uplatnice u pošti, a ta roba nikada ne stigne.

    To predstavlja problem, pa potrošačke organizacije savetuju da se prethodno dobro raspitaju od koga kupuju i, naravno, da takve velike sume ne uplaćuju. Problem je posle proces dokazivanja, a fizičko lice ne može da se tretira kao pravno, odnosno trgovac.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE