Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Proizvođač obmanjuje deklaracijom, jer mu se može

    Od 2.000 ispitanih proizvoda, svaki sedmi je neispravno deklarisan, što je najčešće rezultat nekažnjavanja nesavesnih proizvođača, a najavljeno usvajanje novog pravilnika o deklarisanju treba da reši ovaj problem.

    Upoznavanje sa proizvodom ponekad ume da iznervira potrošača, koji često mora da se pomuči kako bi dobio osnovne informacije o željenom artiklu. Mnogi potrošači najčešće gledaju rok trajanja, a onima koji gledaju sastav proizvoda smetaju izuzetno sitna slova.

    Iza prevara i obmana stoje, pre svega, proizvođači. Slika na pakovanju i ono što je u njemu često nemaju mnogo veze. To se najviše isplati proizvođačima jer koriste trenutno aktuelne, popularne stvari, ono što potrošača navede da nešto kupi.

    Na primer, na kutiji čaja od brusnice ima slika brusnice, sve je u obliku brusnice, a ima svega tri odsto arome brusnice u tom čaju. Znači, ni traga od brusnice, objašnjava Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

    Pročitajte i>>>Deklaracija – igra slovima i kvalitetom hrane

    Iako je Pravilnik o deklarisanju upakovanih proizvoda usvojen krajem prošle godine, priprema se novi, koji će biti usaglašen sa regulativom Evropske unije. On će omogućiti potrošaču da brzo dođe do informacija koje su za njega najbitnije.

    Biće povećan taj font, tako da neće biti problema pogotovu kod starijeg stanovništva. Alergijske izjave su novina u tom novom pravilniku. Nutritivna svojstva, izvor vitamina i još neke specifičnosti, rekla je Maja Anokić iz Centra za zaštitu potrošača.

    Pročitajte i>>>Da li uopšte razumemo deklaracije na proizvodima?

    Novina je i zahtev koji će udruženja potrošača uputiti nadležnim organima, a to je da svi neispravno deklarisani proizvodi budu povučeni sa tržišta.

    Zaštitnici potrošača kažu da ni postojeći pravni okvir nije loš, ali da problem kao po običaju nastaje u primeni propisa.

    Saglasni su da nijedan pravilnik neće mnogo pomoći ako tržišna i poljoprivredna inspekcija ne sprovode efikasnu kontrolu i kazne nesavesne proizvođače i trgovce.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE