Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Obratite pažnju na `lažna` sniženja

    Trgovci sve više postaju "zaboravni" da usklade cene u rafu i na kasi, pa se događa da kupac plati znatno više nego što je trebalo, što često prođe neprimećeno, naročito kada se kupuje više artikala.

    Još jedna od najčešćih "metoda" za povećanje cena je da na akciji bude roba koja je prethodno poskupela. Trgovci najpre, za neki proizvod podignu cenu, a potom je blago spuste. Kada prođe "akcija" artikal je zapravo poskupeo, pišu Novosti.

    Na primer, određena pečenica košta 899 dinara u redovnoj prodaji, zatim joj povećaju cenu na 1.250 dinara. Nakon toga ovu pečenicu "snize" na 1.150 dinara. Kada prođe akcija, nova cena je praktično 1.250 dinara.

    Slično je i sa trgovcima ostalom robom. Tako, na primer, nude odeću i obuću po sniženim cenama i do "čak 70 odsto" u sezoni rasprodaja, ne navodeći koja je to osnovica za obaranje cena.

    Takođe, kupac se namuči dok nađe artikal, koji je baš toliko snižen. U redovnoj ponudi, dogodi se da jedne nedelje povećaju cene robe, da bi za koji dan najavili "sniženja za 30 odsto".

    Dešava se da pojedine trgovine nude "stalna" sniženja često i za 50 odsto, što je malo verovatno, jer takve rasprodaje u svetu ne postoje, kaže predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević.

    Čitav haos je, kaže Bogosavljević, u informacijama o akcijskim prodajama, koja dovode potrošače u zabludu. Tako lažna sniženja i dalje opstaju, a kupci kada uđu u takve prodavnice, na akciji pronađu samo nekoliko "krpica" iz prethodnih sezona.

    To nije samo praksa u modnim trgovinama, već i u supermarketima, gde se iza akcijskih sniženja cena hrane i pića često kriju poskupljenja. Na raznim akcijama koje organizuju trgovci, poput 1+1 gratis, naročito kod kućne hemije, kupac često nema uštedu ili je ona zanemarljiva.

    Ustaljena je praksa da se početkom nedelje povećaju cene svežeg mesa i mesnih prerađevina za 100 do 150 dinara, a za vikend najave pojeftinjenje za 50 dinara, sa primamljivim natpisom "dobra ponuda", vikend akcija, veliko sniženje. Uveren da je u vikend-kupovini uštedeo, potrošač, u stvari, plaća više.

    Postoje pravila kako se oglašava akcijska roba, izdvajanjem na vidljivo mesto, sa istaknutom cenom pre i posle pojeftinjenja, a ukoliko rok upotrebe ističe i to treba jasno da bude istaknuto, kaže predsednica Centra za zaštitu potrošača Srbije CEPS Vera Vida, ističući da se kod akcijskih ponuda, na našem tržištu to vrlo retko primenjuje.

    I proizvođači imaju svoje trikove da prikriju poskupljenja. U trgovinama je teško naći nekada uobičajena standardna pakovanja. Gramažu menjaju svi proizvođači, od suhomesnatih prerađevina do sredstava za ličnu higijenu. 

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE