Trgovcima smeta pravilnik o akcijskim sniženjima
Predstavnici trgovinskih preduzeća pokrenuli su u Privrednoj komori Beograda inicijativu za izmene Pravilnika o evidenciji prometa robe i usluga i drugih propisa koji regulišu akcije sniženja cena.
Na sastanku Udruženja trgovine PKB, trgovci su upozorili da propisi koji se odnose na takozvane cenovne podsticaje (sniženje cena, rasprodaje, popusti, i drugo) nisu prilagođeni potrebama tržišta i "nemaju veze sa realnim životom".
U prilog tome naveden je podatak da akcije sniženja cena u proseku povećavaju promet za četiri puta, a da ga svaka "prenormiranost" otežava i poskupljuje.
Sekretar Udruženja Snežana Veličković, navela je da su cenovni podsticaji regulisani sa više propisa. Kako je precizirala, to su Zakoni o trgovini, o potrošačima, o oglašavanju, o fiskalnim kasama i nekoliko pravilnika.
Ovolika normiranost predstavlja problem za sve veće kompanije, a posebno za trgovinske lance sa više hiljada artikala, i ustvari je primenljiva samo u malim samostalnim radnjama i kioscima, gde se svi artikli mogu odjednom prebrojati, rekla je Veličković.
Glavna primedba odnosi se na odredbe koje za svako akcijsko sniženje cena, nalažu popise i nivelaciju cena, što za velike trgovinske lance, ističu njegovi predstavnici, predstavlja nemoguću misiju.
Zakon zabranjuje popuste prilikom plaćanja na kasi bez popisa, kao i sve druge slične akcije koje su najčešći deo poslovanja trgovaca u svetu, rekao je generalni direktor Sport Visiona Berislav Stanojević.
Branka Stefanović iz Ministarstva trgovine, navela je da su sve inicijative koje ukazuju na raskorak propisa i prakse dobrodošle i najavila da predstoji usvajanje podzaskonskih akata Zakona o trgovini.