Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Van Srbije potrošimo milijardu evra

    Srpski turisti će i ove godine, uprkos teškoj ekonomskoj krizi i teškim posledicama poplava, iz zemlje „izneti“ više od milijardu dolara, od kojih će najviše potrošiti u Grčkoj, Nemačkoj i Turskoj.

    Gotovo je tradicija da Srbi najviše novca ostave Grčkoj, podaci pokazuju čak 150 miliona evra. Na drugom mestu je Nemačka, kojoj ostavimo oko 80 miliona evra, a na trećem Turska sa više od 60 miliona evra zarađenih od srpskih turista, pišu Novosti.

    Uporedo sa porastom broja naših turista u inostranstvu, pada, i to već godinama, broj domaćih gostiju u Srbiji. Uprkos tome kampanja „Putujte po Srbiji“ uvek se vodi za strane goste, naročito mlade i slaboplatežne.

    Dok god država ne primeni recept koji koriste ostale turističke zemlje broj domaćih turista će padati, a veću zaradu od stranih nećemo imati, kaže Milan Lainović iz UO JUTA i predsednik Unije turističkih asocijacija Jugoistočne Evrope.

    Pročitajte i>>>Trećina Srba odmara u inostranstvu

    Hrvatska, Turska, Tunis, Egipat i ostale zemlje daju novac „po glavi dovedenog turiste“. Kada se na visokom nivou donese odluka i odredi strategija, kao što je Makedonija napravila čudo sa holandskim turistima u Ohridu, sve agencije će se okrenuti dovođenju, a ne odvođenju turista.

    Balkansko udruženje agencija planira da dovodi strane goste, jer pažnju dobro platežnih turista ne može da zadrži samo jedna zemlja. Problem je što ostale zemlje svojim agencijama daju beneficije, a nacionalne aviokompanije karte.

    Slovenija i Mađarska, koje važe za „kraljice akva-parkova“ nalaze se na 11. i 12. mestu liste deviznog odliva iz naše zemlje. Krivica je naša, jer Srbija nema nijedan zatvoreni akva-park.

    Svi investitori u Srbiji žele brz novac sa malo ulaganja. Takođe, putevi koji vode u srpske banje daleko su od odličnih. Moramo da unapredimo turističku industriju, pošto zapošljava najviše novih ljudi, kaže direktor Turističke organizacije Srbije Midorag Popović.

    Flašica kisele vode koju popije turista je kao izvezena roba bez troškova transporta, carine i marketinga. Neophodni su potsticaji za promociju i razvoj turizma i da ova industrija bude tretirana kao izvoznik.

    Ako počnemo sa povraćajem PDV po realizovanom putovanju, za godinu dana bismo zarađivali dve milijarde, a većina agencija bi dovodila umesto odvodila turiste. Sada agencije na receptivnom turizmu gube.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE