Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prednost Srbije lokacija – u središtu integrisanog regionalnog tržišta

    „Najavljene reforme i planirane promene u Srbiji, uključujući planirano usklađivanje u nekoliko oblasti, jačanje poverenja u budućnost Srbije, otvoriće put za zdrav rast, što je ujedno način i da se privuku novi investitori“, naglašava Jari Lassila, Supply Chain Director for Balkan Region, Tikkurila Zorka u intervjuu za BIZLife.

    Od prve finske akvizicije u Srbiji, kada je Tikkurila Oyj preuzela Zorka Color, prošlo je skoro četiri godine. Da li su se i u kojoj meri promenili uslovi poslovanja u Srbiji?

    Od akvizicije Tikkurila Zorka integrisana je u Tikkurila Grupu, a naše regionalne operacije su prilagođene i razvijene prema regionalnoj potražnji. Sa stanovišta Tikkurila Grupe cilj nam je profitabilan rast i pozicija vodećeg proizvođača boja za arhitektonska rešenja, kako za potrošače, tako i za profesionalce u nordijskoj oblasti, Rusiji i drugim odabranim oblastima Istočne Evrope, a sada i na Balkanu. Ne samo da pratimo kako se tržište i poslovanje razvijaju, već i sami donosimo promene na tržištu i potrebe naših klijenata zadovoljavamo novim rešenjima. Imamo veliki izbor rešenja, koja su na raspolaganju ne samo danas, već i u budućnosti.

    Kako ocenjujete srpsko tržište sa stanovišta konkurencije i da li je regionalno povezivanje tržišta zapadnog Balkana pravi pravac, kako za ekonomije samih država, tako i za kompanije koje posluju u njima?

    Ukoliko je zemlja locirana u središtu integrisanog regionalnog tržišta, to se svakako može shvatiti kao prednost. Posedujemo dobro znanje o tome kako se radi u okviru integrisanih tržišta, kao što je slučaj u nordijskim zemljama ili na primer na Baltiku. U okviru tih tržišta imamo vodeću poziciju kada su u pitanju dekorativne boje, i to u Finskoj, Švedskoj i zemljama Baltika, kao i u Rusiji, a jedna smo od vodećih kompanija i u Poljskoj. S druge strane, svaka zemlja mora da vodi računa o uslovima poslovanja sa sopstvene tačke gledišta i konkurentnosti. Dok potrošnja boja donekle prati GDP, vidljiva je i veza između zemalja i poslovanja kompanija.

    Kako ocenjujete nivo nordijskih investicija u Srbiji? Šta je, po vašoj oceni, pozitivno a šta treba hitno promeniti u narednom periodu kako bi imali veći broj nordijskih investicija?

    Postoji izvestan broj kompanija iz nordijskih zemalja koje posluju u Srbiji što smo mogli da vidimo i u junu tokom obeležavanja Nordijskog dana u Beogradu. Mogućnosti koje nude Srbija i balkanski region sve su poznatije širem broju ljudi. Sve kompanije, pa i nordijske, traže mogućnosti, ali s druge strane moraju da uzmu u obzir i rizike, transparentnost i predvidljivost poslovanja. Planovi kojima se najavljuju promene u smislu razjašnjenja i ubrzavanja različitih procedura, kao što su dozvole koje imaju najveći značaj za investitore prilikom planiranja investicija, su obećavajući.

    Da li Tikkurila planira nove investicije u Srbiji?

    Neprekidno pratimo i analiziramo mogućnosti i potrebe, ne samo kapitalne izdatke, već i stalna poboljšanja, treninge, dobrobit zaposlenih, kao i sveukupnu efikasnost poslovanja. Tikkurila Grupa poseduje razvijenu proizvodnu mrežu širom nordijskih zemalja, u Rusiji i centralnoj i istočnoj Evropi, a sada i na području Balkana, tako da uvek analiziramo najbolja rešenja kada je u pitanju zadovoljenje potreba tražišta. Početkom ove godine doneli smo odluku da ojačamo svoju poziciju na celom Balkanu investirajući u novi Color Studio i Trening Centar u Beogradu. Trenutno smo u procesu lansiranja mašina za nijansiranje u regionu, što podiže nivo usluga trgovaca, praktično pruža neograničeni izbor nijansi, ali i bolji ekološki i ekonomičniji način rada.

    U trenutku akvizicije kompanija Zorka Color imala je direktan sistem distribucije. Da li ste zadržali taj sistem i na koji način upravljate lancem snabdevanja?

    Uvek smo fokusirani na maksimizaciju vrednosti koje pružamo našim klijentima sa najvišim nivoom usluge, zajedno sa najboljim mogućim rasporedom kapitala za sve interesne strane. To je osnova za saradnju zajedno sa našom mrežom dobavljača uz Tikkurila Group Sourcing podršku, aktivnim upravljanjem, korišćenjem distributivnih skladišta u regionu i jačanjem partnerstva sa distributivnim kompanijama. Distributivni kanali mogu neznatno da se izmene u zavisnosti od tržišta, ali potrošači se snabdevaju kroz maoprodaju, dok industrija može da se snadbeva i direktno. Blisko partnerstvo sa maloprodajom ne ograničava se samo na marketinšku podršku, nego i uključuje aktivan razvoj proizvoda i usluge, kao i obuku osoblja u maloprodajnim objektima.

    Ove godine otvorili ste trening centar za profesionalnu edukaciju. Kome je tačno namenjen centar?

    Kao i u nekoliko zemalja u kojima Tikkurila Grupa posluje, sada je i u Srbiji otvoren Trening Centar. U maju ove godine otvorili smo Color Studio i Trening Centar u poslovnom kompleksu Blue Center u Beogradu. Ovim putem pre svega želimo da se obratimo profesionalcima – arhitektama, dizajnerima, profesionalnim izvođačima, investitorima, maloprodajama, kao i drugim poslovnim partnerima. Sa sveobuhvatnim skupom proizvoda i usluga Tikkurila Zorka ima za cilj da poveća znanje u pogledu profesionalnih, kvalitetnih, trajnih i kreativnih boja na Balkanu. Potrebe i očekivanja klijenata su ispunjene time što im nudimo kompletan asortiman Tikkurila proizvoda i usluga na jednom mestu, kao što su:

    – priprema i organizacija profesionalnih teoretskih i praktičnih treninga o bojenju, kao i Tikkurila i Zorka Profi bojama.
    – stručne savete kupcima, a koji se tiču izbora proizvoda i načina primene, kao i konsultacije o bojma za enterijer i eksterijer.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE