Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uspeh dolazi iz srca a ne iz glave: Priča o Malcomu McLeanu

    Nedavno je na World Business Forumu, svetski poznat autor, Malcolm Gladwell, najpoznatiji po svojoj knjizi ’Natprosečni’, podelio sa publikom univerzalnu priču o uspehu. Kada je upitan šta je tajna inovatora koji su promenili svet, on je pružio ovakav odgovor: „Često pričamo o bitnosti tehnologije, znanja i resurasa, o imanju novca da bi se to postiglo, ali ne pričamo o stavu i načinu na koji inovatori misle“. A zatim je na primeru životne priče i uspeha Malcolma McLeana, čoveka koji je transformisao transportnu industriju brodskim kontejnerima, ukazao na ključne činioce koji od preduzetnika prave  ljude koji svojim akcijama menjaju sfere svog poslovanja.

    McLean je odrastao za vreme Velike ekonomske krize u Americi, sa 16 godina je napustio školu i našao posao na benzinskoj pumpi. Tamo je naučio svoju prvu veliku lekciju. Saznao je da može da zaradi dodatnih pet dolara time što će dovoziti naftu sa udaljenih lokacija. Počeo je da pomaže svom šefu, i to je korak koji će promeniti transportnu industriju.

    Njegov prvi posao doveo ga je do toga da postane vođa u drumskom transportu. On je takođe bio prva osoba koja je predložila upotrebu dizel goriva, i prva osoba koja je istražila najefikasnije putanje za vožnju. Dvadeset godina je proveo razmišljajući kako da efikasnijim načini i brodski transport.

    Problem koji je postojao je što je brodski transport trajao predugo, kao i sam utovar i istovar. Troškovi su bili toliko visoki, da mnoge multinacionalne kompanije koje su se mogle obogatiti ulaganjem u ovu industriju, nisu želele ni da pokušavaju. Povrh toga, luke su često bile pod kontrolom organizovanih kriminalnih grupa, ili su sindikati imali veliki uticaj u poslovanju.

    Do polovine 20. veka McLean je postalo poznato ime u drumskom transportu, i u tom momentu on je rešio da promeni industriju i okrene se brodskom transportu, što je posebno čudilo okolinu, jer su se u to vreme te dve industrije smatrale potpuno različitim oblastima poslovanja. Gladwell kaže da je McLean imao tri kvaliteta koja poseduju svi vizionari, a koja su mu davala prednost u novonastaloj situaciji:

    Njemu nije trebalo odobrenje okoline

    Kada se okrenuo brodskom transportu, svi su mislili da je poludeo. Prodao je uspešan biznis i okrenuo se ideji o upotrebi brodskih kontejnera, koja nije bila nova, i koja je u poslednjih 30 godina, nebrojeno puta bila neuspešna. Kontejneri su bili preteški i zbog toga su bili problematični za utovar i istovar, a težina je podizala i ukupne troškove prevoza. Lučki radnici su prezirali samu ideju kontejnera. Ali McLean jednostavno nije mario za mišljenja drugih, on je jedna od onih osoba kojima nije potrebno odobrenje okoline da bi uradio ono što je mislio da je ispravno, a to je ključna karakteristika vizionara.

    Znao je kako da preformuliše problem

    Svi su mislili da McLean ne vidi širu sliku. Oni koji su radili sa kamionima, na železnici i u lukama su imali svoje ideje kako da reše problem, ali oni su zapravo bili ti koji ne vide širu sliku. Svi su gledali kako da je olakšaju sitaciju samo za sebe, kako da olakšaju samo svoje poslove.

    Pošto McLean nije mogao da dizajnira lakše kontejnere, on je rešio da olakša konekciju između kamiona i kontejnera. Kada su mu rekli da mu je bio potreban kran kako bi prebacivao kontejnere, on je smislio šine, po kojima će se kran kretati po brodu i olakšati njihovo rukovanje. Njegova bujna mašta je bila ključ za osmišljavanje novih i inovativnih rešenja.

    Znao je kako da ukloni prepreke

    Kada je poželeo da na svoje brodove postavi veće i teže kontejnere, odlučio je da mu je potreban veći kran. Otišao je u fabriku kranova i rekao da želi da mu naprave kran koji bi imao nosivost od 16 tona, i da mu je potreban u roku od 90 dana, momentalno su ga odbili. Ali on nije dao da ga to sputa. Pomislio je zašto ne bi otišao kod prozvođača kranova za drvnu industriju, i oni su se rado odazvali izazovu.

    Ali zašto je insistirao da mu se kran isporuči u roku od 90 dana? Odgovor je jednostavan, jer je prosto želeo da se to obavi što pre. To nije imalo veze sa njegovom celokupnom vizijom. On je  verovao u svoju ideju i želeo je da se ona što pre ostvari. „Ono što je njega odvojilo od gomile drugih, nije bilo ni u njegovoj glavi ni u njegovom džepu, već u njegovom srcu“ zaključio je Gladwell.

    Pogledajte inspirativni animirani film, kako je Malcolm McLean transformisao brodski transport:

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE