Reklamni gigant shvata moć digitalnog sveta
Francuska reklamna grupa Publicis namerava da otkupi američku onlajn reklamnu agenciju Sapient, za koju je ponudila 3,7 milijardi dolara.
Preuzimanje će biti finansirano gotovinom i novim zaduživanjem, koje neće uticati na kreditni rejting Publicisa. "Zahvaljući ovoj transakciji, Publicis će imati bolji pristup novim tržištima kao i nove izvore prihode", navodi se u saopštenju kompanije, a prenosi Reuters.
Istovremeno, kompanija Publicis će pokušati da osnaži svoje liderstvo u digitalnim izdanjima, naglasio je predsednik grupacije Publicis Maurice Levy.
Treća po veličini marketinška agencija u svetu, Publicis, kupuje agenciju za digitalno oglašavanje Sapient, jer zeli da ubrza rast poslovanja pošto je njen rast u poslednjem kvartalu zaostao za konkurentima, kao što su WPP i Interpublic.
Razlog zaostajanja za rivalima Levy vidi u neuspešnom spajanju jednakih, odnosno propalom povezivanju sa američkom firmom Omnicom, drugom po veličini svetskom marketinškom agencijom.
Levy veruje da će preuzimanje Sapienta, koji oko 63 posto svojih prihoda ostvaruje na marketinškom tržištu u Severnoj Americi i zapošljava 13.000 ljudi, povratiti zdravo i sigurno poslovanje francuskoj grupaciji.
"Publicis i Sapient će biti tehnološki lideri koji će svojim korisnicima pomoći u sigurnom prodoru u digitalni svet", izjavio je izvršni direktor Publicisa.
Prošle godine francuska kompanija je 38,4 odsto svojih prihoda ostvarila putem digitalnih medija, a cilj joj je da taj udeo poveća na 50 odsto do 2018. godine.