Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    SANU: Primedbe `Beogradu na vodi` na 22 stranice

    Članovi odbora Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) za arhitekturu i urbanizam ocenili su da je nacrt prostornog plana "Beograd na vodi" potrebno izmeniti, jer će u protivnom to biti izolovano ostrvo, teško pristupačno i jedva prohodno, preneo je u četvrtak list Politika.

    Taj beogradski dnevnik naveo da je da je odbor SANU primedbe na nacrt prostornog plana izneo na 22 stranice i dostavio ih Republičkoj agenciji za prostorno planiranje.

    Kako su ocenili članovi odbora, ako se nacrt plana ne izmeni, "Beograd na vodi" ostaće izolovano ostrvo u centru prestonice, teško pristupačno i jedva prohodno, koje će izazvati saobraćajne probleme i u drugim delovima grada.

    Stambeni i poslovni prostor visoke klase biće prenaseljen, sa ozbiljnim ekološkim i socijalnim posledicama. Manje i srednje trgovine biće ugrožene izgradnjom džinovskog tržnog centra.

    Jedna od primedaba je i da u kompleksu nema dovoljno parkova i trgova, a nije najsrečnije rešen ni prilaz reci za šetače.

    Uz to, konstatuje se da će "Beograd na vodi", zbog kule od 220 metara i solitera do 100 metara visine, biti ogroman zid stereotipne arhitekture koji će zakloniti istorijska znamenja grada, od Spomenika pobedniku preko Terazija do Hrama Svetog Save.

    "Neki objekti u priobalju nadvisuju Terazijski plato za 58 metara. Vrh kule je na nadmorskoj visini od 295 metara, dok je Palata Albanija na 167, Beogradjanka dostiže 214, a krst Svetosavskog hrama je na 216 metara. Kula 'Beograda na vodi', dakle, premašuje najviše tačke u panorami grada za 80 do 128 metara", naveo je odbor SANU, kojim je rukovodio akademik arhitekta Milan Lojanica.

    Mreža saobraćajnica u budućem kompleksu nije dovoljna za predvidjenih 17.700 stanovnika, a problemi će nastati i u zonama grada koje će se graničiti s "Beogradom na vodi".

    Članovi Odbora naveli su da je neophodan novi most kojim bi se Sava premostila po sredini kompleksa. Gradsko-regionalna železnica je izbačena, umesto da bude spojena s dunavskim pružnim koridorom, a nije predvidjena ni metro stanica. Rečni saobraćaj se u planu ne spominje, kao ni pristanište za putničke brodove.

    Parkovi su odvojeni od reke i nema ih dovoljno. U nacrtu plana je navedeno da se zelene površine prostiru na 24 hektara, ali zato što su uračunate i ledine na levoj obali Save, gde se ništa neće graditi i koja, naveo je odbor SANU, uopšte nije povezana sa "Beogradom na vodi".

    Takvo "knjigovodstvo" se, prema oceni akademika, ne može smatrati korektnim.

    Odbor je naveo da nepreciznosti ima i u finansijskom delu plana – infrastrukturno opremanje zemljišta potpuno je izostavljeno, a pretpostavljeni prihodi su beznačajno mali u odnosu na neminovna ulaganja u pripremu zemljišta.

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE