Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Todorić će dominirati srpskim tržištem

    Spajanje trgovinskih lanaca Agrokora i Mercatora potencijalno donosi ozbiljne probleme privredi Srbije što bi trebalo da ispita Komisija za zaštitu konkurencije, ocenila je Unija Poslodavaca Srbije.

    Unija navodi da spajanje ta dva trgovinska lanca znači "preuzimanje bitnog dela resursa od 7,5 miliona stanovnika i maloprodajno tržište vredno oko 3,5 milijardi evra na godišnjem nivou".

    Hrvatski koncern Agrokor postao je krajem juna 2014. većinski vlasnik slovenačkog Mercatora, kupovinom 53,12 odsto akcija za 544 miliona evra. Komisija za zaštitu konkurencije Srbije odobrila je tu kupovinu, ali uz uslov da Agrokor proda 21 prodavnicu Ideje u 15 mesta u Srbiji.

    "Stvaranje trgovačkog lanca, koji već u startu zauzima nešto manje od 30 odsto tržišnog potencijala, ne može ostati bez uticaja na srpski agrar", smatra UPS i dodaje da će spajanje Agrokora i Mercatora uticati na brzinu i način ulaska stranih trgovačkih lanaca u Srbiju.

    Ta organizacija naglašava da je takva vrsta integracije "uvek propraćena dodatnim pritiskom na dobavljače i kao prva posledica može se očekivati zahtev dobavljačima za dodatnih četiri odsto boniteta, što znači 40 miliona evra manje kod proizvođača".

    UPS podseća da je u Srbiji 40 do 50 odsto samostalnih, porodičnih trgovinskih radnji koje se sve više snabdevaju preko sve jačih veletrgovaca.

    Po navodima UPS, Idea i Mercator su 2013. godine ukupno ostvarili nešto više od milijardu evra prometa. Mercator je bio uspešniji i ostvario oko pet miliona evra dobiti, a Idea je imala gubitak od oko 20 miliona evra.

    UPS je podsetio da je Agrokor vlasnički povezan sa Frikomom i Dijamantom koji u svojim sektorima imaju dominantan položaj u Srbiji i već su bili kontrolisani pa i kažnjavani zbog zloupotrebe monopolskog položaja. U vlašništvu Agrokora u Srbiji su i Dijamant Agrar, Mivela i Kikindski mlin.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE