Njome se dičimo, a izvoz - smešan

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Njome se dičimo, a izvoz – smešan

    Iako se hvalimo kako je rakija naš najveći brend, sa izvozom ovog alkoholnog pića u potpunosti smo zatajili. Izvoz simboličan, čak "smešan", a potencijal ogroman.

    Prema podacima agencije CUBE Risk, Srbija je od početka godine, na inostranom tržištu, plasirala samo 29.688 litara rakije. Stručnjaci kažu da je ta količina "mala i smešna", i da je nekada sam Prokupac, dok je radio, dnevno punio 20.000 boca.

    Izvoz je simboličan, a potencijal ogroman. Glavni problem je što mi naš nacionalni proizvod ne cenimo. Za nekog ko se ozbiljno poslom bavi, ta količina izvezene rakije je zanemarljiva, kaže predsednik Grupacije proizvođača rakije pri Privrednoj komori Beograd Ivan Urošević.

    Nažalost, niko nije našao za shodno da vidi kakvi su nam potencijali, jer ovaj izvoz koji je omogućen za rusko tržište, dešava se jednom u sto godina. Zemlje se decenijama bore da uđu na njihovo tržište, nama se ukazala šansa, ali nemamo količine.

    Kako kaže Urošević, mogućnost da se potencijal proširi je velika, ali sa ovim zakonom, šanse su vrlo male. Zaliha ima, ali ne dovoljno da bi to i izvezli. Naime, najveće količine rakije nalaze se kod individualnih proizvođača, na crnom tržištu, i njih zakon ne poznaje.

    Novim zakonom, koji bi trebalo da "zaživi" polovinom sledeće godine, želimo da tu rakiju vratimo u legalne tokove. Upravo bi taj postupak doveo do našeg realnog potencijala kada je reč o proizvodnji rakije, ističe Urošević.

    Podaci CUBE Risk pokazuju da je za prvih devet meseci ove godine izvezeno rakije za 482.291 evro. Prošle godine ovog alkoholnog pića izvezli smo za nešto više od 518.000 evra.

    Poslednji podaci govore da je u 2012. godini, oko 80 odsto alkoholnog pića bilo u nelegalnim tokovima, od toga, 95 odsto je rakija, priča Urošević.

    Kako kaže Urošević, registrovani proizvođači ne mogu da odgovore na zahteve inostranog tržišta, a država bi morala da bude posrednik u toj trgovini. Srbija bi trebalo i da iskoristi nisku otkupnu cenu voća, i da preradom u rakiju, zaradu višestruko uveća.

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE