Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jutarnji list: Srbija, za razliku od Hrvatske, nije propustila priliku

    Dolazak kineskog premijera Li Keqianga u Beograd nagoveštava ozbiljne namere Pekinga da ojača veze sa zemljama centralne i istočne Evrope a Srbija, za razliku od Hrvatske, već ima nekoliko projekata s kineskom stranom, piše danas Jutarnji list.

    Srbija je, piše ovaj zagrebački dnevnik, iskoristila priliku da se kao domaćin Trećeg sastanka šefova vlada 16 država centralne i istočne Evrope s kineskim premijerom Li Keqiangom predstavi svetu kao "ulazna vrata" za kineski kapital na Balkan i u Evropu, ali i za susrete srpskog premijera Aleksandra Vučića s predsednicima vlada 15 država s kojima je dogovarao više projekata, navodi list.

    Reč je o projektima poput gradnje autoputa od Temišvara do Beograda, železničke pruge Beograd- Budimpešta, izgradnje prometne infrastrukture između BiH i Srbije, te železničke pruge Beograd-Bar.

    Prisutnost Kineza se ogleda i u modernizaciji Termoelektrane Kostolac, kao i u izgradnji deonice autoputa na Koridoru 11 od Obrenovca do Ljiga u dužini od 50 km, dodaje list.

    "Kina, čija je ekonomija i službeno prerasla snagu američke i postala najjača ekonomska sila sveta, prema službenim rezultatima Državnog zavoda za statistiku, s Hrvatskom je prošle godine imala izrazito povoljnu robnu razmjenu: izvezla je u vrednosti od 4,4 milijarde kuna, a iz Hrvatske uvezla robe samo za 434 milijuna kuna", navodi list i dodaje da su Kinezi, doduše, pokazali zanimanje za investiranje u Hrvatsku, pre svega u luke ( Ploče, Rijeka, Vukovar) i železničku infrastrukturu, te moguću gradnju električnih centrala, no do danas ta najmnogoljudnija zemlja sveta u Hrvatskoj nije započela nijednu investiciju.

    Srbija, međutim, za razliku od Hrvatske – a to ovih dana s ponosom ističu premijer Aleksandar Vučić i ministar spoljnih poslova Ivica Dačić – već ima nekoliko projekata.

    List ističe da je ono što Srbija očekuje od ovogodišnjeg samita potpisivanje ugovora o izgradnji savremene železničke pruge Budimpešta – Beograd (u dužini od oko 380 kilometara), kojom bi, kad za dve godine bude završena, vozovi mogli saobraćati brzinom od oko 200 kilometara na sat.

    O tome će, piše list, premijer Li razgovarati sa Vučićem i mađarskim premijerom Viktorom Orbanom.

    Deo tog projekta budućnosti je moderna železnička pruga koja će brzim vozovima povezivati Kinu s Evropom i koja se već opisuje kao glavni transportni i logistički pravac između Azije i Evrope.

    U Turističkoj organizaciji Beograda procenjuju da će tamošnji hotelijeri i ugostitelji na njemu zaraditi oko milion evra.

    Istovremeno, navodi list, kineska "ofanziva šarma" ima za cilj da pokaže svetu da je kineski kapital spreman doći u centralnu i istočnu Evropu, za koje američki i evropski kapital ne pokazuje previše zanimanja.

    "S tog zaista impresivnog skupa, koji je okupio čak 6.600 učesnika, u znak protesta zbog izjava četničkog vojvode Vojislava Šešelja, izostao je jedino premijer Zoran Milanović. Iako je poslao jasnu poruku Srbiji, propustio je priliku za razgovore s Li Keqiangom i drugim premijerima", piše Jutarnji.

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE