Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kineski `napad` na balkanski saobraćaj

    Dva sporazuma o saradnji srpske i mađarske železnice, kao i o saradnji carinskih organa potpisana su u prisustvu premijera Kine, Srbije, Mađarske i Makedonije, i deo su dogovora o izgradnji pruge Beograd–Budimpešta.

    Premijeri su u zajedničkom obraćanju javnosti nakon potpisivanja tih dokumenata u beogradskom hotelu Hajat izrazili zadovoljstvo što će se graditi pruga Budimpešta–Beograd, uz ocenu da će to biti na korist zemalja regiona Centralne i Istočne Evrope, Evropske unije i opšte saradnje Kine sa ovim delom sveta.

    Kineski premijer Li Keqiang rekao je da će ta pruga doprineti razvoju i Srbije i Mađarske i da je u interesu te dve zemlje, Kine, ali i drugih zemalja.

    Prema njegovim rečima, EU je najveći trgovinski partner Kine i potrebno je da se povećaju dalji privredni odnosi, a ova pruga će u tome odigrati značajnu ulogu. Očekuje da će pruga biti završena za dve godine i biti na korist kako Kine tako i zemalja regiona i EU.

    Premijer Srbije Aleksandar Vučić je rekao da je ovo za Srbiju veliki i važan dan, da će doneti ne samo razvoj industrije i železnice već i još veću povezanost sa Mađarskom, Makedonijom i daleko brži protok putnika i roba.

    Prema rečima srpskog premijera, taj put će se skratiti sa 8 sati na 2,4 sata, što je brže nego da se ide i auto-putem. Kako je rekao, ovako veliki instrafrastrukurni projekat doneće nova radna mesta, poručivši da će se sve uraditi kako bi se ovaj projekat što pre i u roku ostvario.

    Mađarski premijer Viktor Orban je na zajedničkoj konferenciji za novinare rekao da je ovo srećan dan za Mađarsku i da omogućava toj zemlji da iskoristi svoju "pozitivnu geografsku poziciju".

    Kako je rekao, pruga će imati veliki značaj za zemlje centralne i istočne Evrope, a uveren je i da saradnja Kine i Evrope napreduje. Orban je naveo i da je uspelo i da se pokaže kako će EU i Kina iskoristiti prednosti koje imaju u saradnji u sledećim decenijama.

    Autoput Beograd–Južni Jadran

    Kina na samitu u Beogradu neće ispustiti šansu da promoviše trenutno jednu od najvećih investicija na prostorima Evrope. Pre nekoliko dana, u Podgorici firma Putevi i mostovi predstavila je projekat auto-puta Bar–Boljari, koji se  preko Srbije i Koridora 11 nastavlja na evropske saobraćajne koridore.

    Kineska firma Šang Dong Hjaspid radi u Srbiji dve deonice puta Beograd–Čačak. Vrednost kredita Exim banke je oko 334 miliona dolara. Međutim, Kinezi su zainteresovani i za još dve deonice koje zajedno mogu da vrede i preko 400 miliona dolara.

    Ekonomisti upozoravaju da krediti, ma koliko bili dobri i povoljni, ipak opterećuju budžet, a ako bi Kinezi pristali na koncesiju, to bi se isplatilo obema stranama. Njima jer bi zaokružili autoput Beograd–Južni Jadran, a nama da prekinemo praksu zaduživanja.

    U realizaciji ambicioznog plana Kine da kontoliše put Beograd–Južni Jadran preostalo je još da od Azarbejdžana otkupi deonicu Koridora 11 od 300 miliona dolara. Zainteresovani su da uzmu sve što nije ugovoreno i da pod koncesijom upravljaju i naplaćuju autoput, kaže Milutin Ignjatović iz Saobraćajnog instituta CIP.

    Kina je potpisala i međudržavni ugovor sa Srbijom oko izgradnje i šumadijskog auto-puta od Preljine do Pojata koji bi trebalo da prođe kroz celu Srbiju i veže Kruševac, Kraljevo, Kragujevac i Čačak. Idejni projekat već je završen, ali se za sada odustalo od relizacije tog auto-puta.

    Kina bi kroz koncesiju mogla da gradi i ovaj put jer bi tako zaokružila putne pravce od Grčke i Crne Gore ka Evropi i Koridoru 10.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE